Surffaavat partamonnit
Valvoja: Moderaattorit
Surffaavat partamonnit
Monnini (poikia, 5 ja 6 cm vasta) ovat olleet minulla nyt viikon, ja ne ovat keksineet hyvin ihmeellisen harrastuksen: Ne tarttuvat suullaan kiinni suodattimen putken ulkoreunaan, siihen josta vesi virtaa ulos, kääntävät vartalonsa päätä vaille virtaukseen ja surffaavat siinä sitten niin kauan kuin pysyvät kiinni. Levittävät oikein pyrstönsäkin niin suureksi kuin vain saavat. Onko tälle käytökselle jokin syy, miksi haluavat olla virtauksessa?
Vai ovatko monnini jotenkin vain kajahtaneita? Putkessa roikkuu monni melkein jatkuvasti, yleensä vielä pää alaspäin. (Putki ei ole pinnan kohdalla vaan alempana rihmakalojen vuoksi)

-
- Member
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
Meillä kaverit on kanssa suodatimen kimpussa 
Tässä linkki todistusaineistoon
"surffailua millistyttöjen kanssa"

Tässä linkki todistusaineistoon

"surffailua millistyttöjen kanssa"
kiinanharjakoira, rottweiler, 2 amerikan bulldoggia ja suokki mamma.
-
- Junior Member
Mulla on ihan tyhmä partis.
Se on n. 9-10 senttinen ja päivät pitkät jököttää lempipaikassaan: keraamisessa laivassa. Päivällä se ei sieltä hievahdakkaan minnekkään muualle. Illalla kun se saa ruokaa, se tulee laivan eteen, mutta jos joku tömistelee akvan edessä, vetäytyy se heti takaisin laivaansa. 

-
- Member
Olen lukenut noista partiksien arkuuksista,mikähän siinä on että joillain ne on arkoja ja joillan todella aktiivisia?
Kaverini altaassa partis(joka ollut siellä jo useamman vuoden) on aina piilossa,kaverinikaan ei ole nähnyt sitä itse montaa kertaa,päivät kannon alla ja yöllä käy syömässä.
Itsellä se on taas kamala linssilude,köhnöttää koko ajan lasissa kiinni tai makaa siinä edessä kiven päällä,ei välitä vaikka nyppään kuolleen lehden kasvista ja se ei liiku mihinkään.
Ison täplämonnisen kanssa makaavat monesti kylki kyljessä pohjassa,niinkuin parhaimmat kaverukset.
Saa nähdä kun partis pääsee isoon altaaseen,tuleeko siitä sitten arka piilottelija,mutta toivottavasti ei tulis.
Kaverini altaassa partis(joka ollut siellä jo useamman vuoden) on aina piilossa,kaverinikaan ei ole nähnyt sitä itse montaa kertaa,päivät kannon alla ja yöllä käy syömässä.
Itsellä se on taas kamala linssilude,köhnöttää koko ajan lasissa kiinni tai makaa siinä edessä kiven päällä,ei välitä vaikka nyppään kuolleen lehden kasvista ja se ei liiku mihinkään.
Ison täplämonnisen kanssa makaavat monesti kylki kyljessä pohjassa,niinkuin parhaimmat kaverukset.
Saa nähdä kun partis pääsee isoon altaaseen,tuleeko siitä sitten arka piilottelija,mutta toivottavasti ei tulis.
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies