Kiilakyljet ja lämpötila
Valvoja: Moderaattorit
Kiilakyljet ja lämpötila
Akvaario tuossa kypsyy ja odottaa kalaston saapumista sitten joskus. Lämpötila on asettunut 26 - 27 asteen paikkeille. Aikomilleni murisijarihmoille se on ihanteellinen, mutta mites kiilakyljet, kun niiden ihannearvot ovat hieman alempana? Pitääkö siis hankkia jokin toinen parvi tai pudottaa lämpötilaa? Sekin kyllä onnistuu toivottavasti (lämmitin akvaariossa ei enää ole ollut päällä moneen päivään).
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kiilakyljille tuo 26 alkaa olla ylärajoilla. Suosittelisin laittamaan kuitenkin lämmittimen päälle kun altaassa sellainen on, niin pysyisi lämpötila tasaisempana. Tietääkseni pikkukiilakyljelle tuo 26 olisi ihanteellinen lämpötila, eli kestäisi hiukan korkeampia lämpötiloja. Niitä ei ole yhtä usein saatavilla kuin tavallisia kiilakylkiä, mutta eiköhän tilaamalla onnistuisi jos ei muuten (jos siis kiilikset muuten kiinnostavat).
Todellisuudessa kalat ovat luonnossa varsin sopeutuvaisia veijareita, eikä muutama aste sinne tai tänne merkkaa yhtään mitään. Toinen asia on sitten se, että kuka tietää minkälaisissa oloissa kalat ovat kasvaneet. En asiaa tiedä, mutta luulisin, että kaukoidän kasvattajat käyttävät melko lämmintä vettä, koska näin kalat kasvavat nopeammin.Anza kirjoitti:Kiilakyljille tuo 26 alkaa olla ylärajoilla. Suosittelisin laittamaan kuitenkin lämmittimen päälle kun altaassa sellainen on, niin pysyisi lämpötila tasaisempana. Tietääkseni pikkukiilakyljelle tuo 26 olisi ihanteellinen lämpötila, eli kestäisi hiukan korkeampia lämpötiloja. Niitä ei ole yhtä usein saatavilla kuin tavallisia kiilakylkiä, mutta eiköhän tilaamalla onnistuisi jos ei muuten (jos siis kiilikset muuten kiinnostavat).

-pelkurit kuolevat monesti, rohkeat vain kerran-
No hyvä tietää. Laitoin lämmittimen ihan siksi pois,että se oli alimmillaan ja silti lämpötila huiteli 26-27. Nyt se on pudonnut 25:een, että sen nyt näkee, miten se asettuu ja sitten laittaa lämmittimen takaisin päälle. Valaisin myös lämmittää. Kaloja ei ole tokikaan vielä.
Kiitos pikkukiilojen tiedosta. Olen nimittäin harkinnut ottavani kiilojen sijasta pikkukiiloja, kun ne vaikuttavat aikas näteiltä, mitä olen niitä nähnyt.
Kiitos pikkukiilojen tiedosta. Olen nimittäin harkinnut ottavani kiilojen sijasta pikkukiiloja, kun ne vaikuttavat aikas näteiltä, mitä olen niitä nähnyt.
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.