Menijöitä Ruissaloon akvaariotapahtumaan?
Valvoja: Moderaattorit
-
Pikkupiipero
- Member

- Viesti:
Menijöitä Ruissaloon akvaariotapahtumaan?
En siis ole varma mikä se nyt oli, mutta lehdessä vaan mainostettiin. Korjatkaapa jos olen väärässä. Eli osaisiko joku vähän kertoa, mitä siellä on?
Myydäänkö siellä jtn? 
-
Piipukka77
- Member

-
irkku82
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Olen TAY:n jäsenenä paikalla lauantaina ainakin klo12-14. Sunnunaista en vielä tiedä. Kaverin (joka ei itse paikalle pääse) altaan kanssa liikenteessä.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-
Pikkupiipero
- Member

- Viesti:
-
murmeliotus
- Member

-
Pikkupiipero
- Member

- Viesti:
-
Mustamolli
- Member

- Sukupuoli: Mies
-
Paul Stump
- Junior Member

-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Viesti:
Tähän ketjuunhan voisi kertoa myös niistä tuntemuksista, mitä on tullut. 
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Me käytiin siellä tänään, ja olen hieman pettynyt
Odotin kai jotain saman tasoista, kuin itse kasvitieteellinen puutarha, mutta aika vaatimattomilta ne akvaariot näyttivät. Valokuvia ei tullut otettua, kun kameraa ei ollut mukana. Tässä kuitenkin muutamia ruusuja ja risuja:
- Esimerkiksi mainoskuvassa olleita lehtikaloja ei näkynyt missään, eikä muitakaan "suurempia ja upeampia" kaloja ollut...paitsi seinällä olleissa valokuvissa
- Jotkut akvaarioista olivat sisustukseltaan hieman kolkkoja ja mitäänsanomattomia (esimerkiksi pelkkä pahvi taustana), mutta onhan se ymmärrettävää, ettei noin lyhyessä ajassa ehdi loihtimaan kovin henkeäsalpaavaa akvaariomaailmaa.
+ Jotkut altaista olivat taas hienoja ja mieleenpainuvia. Erityisesti minulle jäi mieleen allas, jossa oli jaavansammaleella(?) päällystettyjä kiviä.
+ Kääpiöallokala-allas oli kiva "harvinaisuus", kun suurimmassa osassa altaista uiskenteli neontetroja (tavallisten lisäksi sini- ja mustaneontetroja).
+ Kasvitieteellisen puutarhan lammikossa uiskenteli upeita kultakaloja ja sinirihmoja, mutta ne taisivat olla puutarhan omaisuutta, eivätkä liittyneet akvaariopäiviin...
+ Kasvitieteellinen järjestyspaikkana oli loistava valinta. Vaikka akvaariot eivät sytyttäisikään, puutarha jättää tuskin ketään kylmäksi.
Odotin kai jotain saman tasoista, kuin itse kasvitieteellinen puutarha, mutta aika vaatimattomilta ne akvaariot näyttivät. Valokuvia ei tullut otettua, kun kameraa ei ollut mukana. Tässä kuitenkin muutamia ruusuja ja risuja:
- Esimerkiksi mainoskuvassa olleita lehtikaloja ei näkynyt missään, eikä muitakaan "suurempia ja upeampia" kaloja ollut...paitsi seinällä olleissa valokuvissa
- Jotkut akvaarioista olivat sisustukseltaan hieman kolkkoja ja mitäänsanomattomia (esimerkiksi pelkkä pahvi taustana), mutta onhan se ymmärrettävää, ettei noin lyhyessä ajassa ehdi loihtimaan kovin henkeäsalpaavaa akvaariomaailmaa.
+ Jotkut altaista olivat taas hienoja ja mieleenpainuvia. Erityisesti minulle jäi mieleen allas, jossa oli jaavansammaleella(?) päällystettyjä kiviä.
+ Kääpiöallokala-allas oli kiva "harvinaisuus", kun suurimmassa osassa altaista uiskenteli neontetroja (tavallisten lisäksi sini- ja mustaneontetroja).
+ Kasvitieteellisen puutarhan lammikossa uiskenteli upeita kultakaloja ja sinirihmoja, mutta ne taisivat olla puutarhan omaisuutta, eivätkä liittyneet akvaariopäiviin...
+ Kasvitieteellinen järjestyspaikkana oli loistava valinta. Vaikka akvaariot eivät sytyttäisikään, puutarha jättää tuskin ketään kylmäksi.
Itse tapahtumaan osallistuneena en ehtinyt räpsiä kovin monta kuvaa, mutta tässä ainakin muutama.
Akvaarioita rivissä
Kääpiöpallokala-akvaario
Pari pienempää akvaariota, mm. hohtokiilakylkiä, pikkumonnisia, sateenkaaritetroja ja semmoinen kuin Otocinclus sp. Negros.
Liejuryömijä
Se tuossa aiemmin mainittu allas jossa kellushankasammaleella päällystettyjä kiviä
Kääpiösuppusuita, samassa altaassa mm. perhoskirjoahvenia, kääpiö- ja safiirimonnisia.
Kalastona mm. sinineontetroja
Oma kasvipainoitteinen akvaario hehkutetraparvella oli määrä tuoda paikalle myös, mutta juuri kun olin sen paikan päällä pystyttänyt, sisustanut ja täyttänyt, huomasin akvaarion nurkan alle ilmestyneen lätäkön. Ei muuta kun akvaario samantien tyhjäksi ja kotiin, silikoonausta saa sitten harrastaa hieman myöhemmin...
Myynnistä tarttui mukaan Anubias nana, riikinkukkotokkoja (vai oliko ne nyt torkkujia) ja vesihyasinttejä. Olisi myös tehnyt mieli pallopartalevää, mutta ne oli kaikki menneet. Myynnistä jäi lisäksi mieleen perhoskirjoahvenet, somamonniset, helomonniset ja joku killi jonka nimeä en nyt muista.
Sen enempää ei nyt tässä vaiheessa jaksa kirjoitella, pakko päästä nukkumaan kunnolla tämän jälkeen.
Akvaarioita rivissä
Kääpiöpallokala-akvaario
Pari pienempää akvaariota, mm. hohtokiilakylkiä, pikkumonnisia, sateenkaaritetroja ja semmoinen kuin Otocinclus sp. Negros.
Liejuryömijä
Se tuossa aiemmin mainittu allas jossa kellushankasammaleella päällystettyjä kiviä
Kääpiösuppusuita, samassa altaassa mm. perhoskirjoahvenia, kääpiö- ja safiirimonnisia.
Kalastona mm. sinineontetroja
Oma kasvipainoitteinen akvaario hehkutetraparvella oli määrä tuoda paikalle myös, mutta juuri kun olin sen paikan päällä pystyttänyt, sisustanut ja täyttänyt, huomasin akvaarion nurkan alle ilmestyneen lätäkön. Ei muuta kun akvaario samantien tyhjäksi ja kotiin, silikoonausta saa sitten harrastaa hieman myöhemmin...
Myynnistä tarttui mukaan Anubias nana, riikinkukkotokkoja (vai oliko ne nyt torkkujia) ja vesihyasinttejä. Olisi myös tehnyt mieli pallopartalevää, mutta ne oli kaikki menneet. Myynnistä jäi lisäksi mieleen perhoskirjoahvenet, somamonniset, helomonniset ja joku killi jonka nimeä en nyt muista.
Sen enempää ei nyt tässä vaiheessa jaksa kirjoitella, pakko päästä nukkumaan kunnolla tämän jälkeen.
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Viesti:
Odotin kyllä hiukan useampaa allasta. Paikallislehdestä luin, että paikalla olisi harvinaisuuksia (länsiafrikkalaisia kutevia hammaskarppeja), mutta näin vain juovavaanijakaloja. Näinköhän liian huonosti ja kuljinkohan joidenkin altaiden ohi huomaamatta niitä?
Valitettavasti en voinut ostaa yhtään mitään mukaani. Helomonniset olisivat olleet kova sana, samoin perhoskirjoahvenet.
Valitettavasti en voinut ostaa yhtään mitään mukaani. Helomonniset olisivat olleet kova sana, samoin perhoskirjoahvenet.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
Piipukka77
- Member

Kun nyt on saanut nukuttua ja muisti pelaa paremmin, niin nuo aiemmin mainitsemani myynnissä olleet killit taisi olla kirjoviuhkapyrstöjä, mutta ne oli vain lauantaina paikalla. Nämä kaksi lajia oli kuitenkin ainoat mitä itse näin.JukkaV kirjoitti:Paikallislehdestä luin, että paikalla olisi harvinaisuuksia (länsiafrikkalaisia kutevia hammaskarppeja), mutta näin vain juovavaanijakaloja. Näinköhän liian huonosti ja kuljinkohan joidenkin altaiden ohi huomaamatta niitä?
-
Pallokala
- Advanced Member

Ne olivat kyseessä. Ostin itse koiraan ja 2 naarasta, jännä nähdä miten niiden viljeleminen onnistuu. Erikoisia kaloja jo siinä mielessä, että mätimunat otetaan vedestä ja suljetaan muovipussiin, jossa ne kuulemma säilyvät kuukausiakin, poikaset kuoriutuvat kun munat laitetaan takaisin veteen. Näin jäljitellään sadekautta luonnossa, jossa munat jäävät mutaan lätäköiden kuivuessa ja poikaset kuoriutuvat seuraavan sadekauden alkaessa.Morrgan kirjoitti:Kun nyt on saanut nukuttua ja muisti pelaa paremmin, niin nuo aiemmin mainitsemani myynnissä olleet killit taisi olla kirjoviuhkapyrstöjä, mutta ne oli vain lauantaina paikalla. Nämä kaksi lajia oli kuitenkin ainoat mitä itse näin.JukkaV kirjoitti:Paikallislehdestä luin, että paikalla olisi harvinaisuuksia (länsiafrikkalaisia kutevia hammaskarppeja), mutta näin vain juovavaanijakaloja. Näinköhän liian huonosti ja kuljinkohan joidenkin altaiden ohi huomaamatta niitä?
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
-
Mudskipper
- Junior Member

Tuo liejis on ihan maksimikoossaan tuossa kuvassa, mitä se nyt olis, 15 cm? Niiden koko riippuu ihan niiden lajistakin, jotkut ilmeisesti jää pienemmiksi kuin nuo mun.Piipukka77 kirjoitti:Hui tuo liejuryömijä,kuin isoiksi ne kasvaa?
Itseltä jäi messut väliin, vaikka tuon liejiksen omistaja olenkin, kun sattui samalle viikonlopulle 50 centin keikka ja työpaikan koulutus Helsingissä. Ja sunnuntaina tulin niin heikossa hapessa kotiin että piti soittaa avokki hakemaan mut kotiin rautatieasemalta n. puolen kilometrin päähän...
Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden. -Mahatma Gandhi-
-
Pikkupiipero
- Member

- Viesti: