Lumpeen istuttaminen

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
fisher
Starting Member
Starting Member

Lumpeen istuttaminen

Viesti Kirjoittaja fisher »

Voiko lumpeen istuttaa pohjaan vaikka sen lehden eivät ylety pintaan asti(väliä n.10cm)? Kasvaako se nopeasti pintaan?
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Minä olen saannut lumpeentaimia jopa "mukuloina" joissa ei vielä itse kasviosaa ole ollut vielä ollenkaan ja lähteneet ovat kasvamaan. Eli kysymykseesi vastaus on kyllä voi. Lumme tarvitsee vihtyäkseen aikapaljon valoa ja lannoitusta. Itse aikoinaan käytin pohjalannotteita lumpeelle säännölisesti veteenlaitettavan lisäksi. Lumme juurtuakseen ja lähteäkseen viihtymään vaatii oman aikansa mutta kun lähtee kasvamaan viihtyy oikeinhoidettuna hyvin ja palkitsee hoitajansa hienolla kukinnolla joka kannattaa ohjata jostakin peitinlasin raosta ulos kukkimaan. Erillaisissa koristelumpeissa on erivärisiä kukintoja kaikki ovat erittäin hienoja joskin lyhytikäisiä noin kaksi yönseutua kukka kestää, päiväksi menee kukinto kiinni. Yhden asian huomasin lumpeita kasvattaessani, kun lumme alkaa viihtyä uusia lehtiä kasvaa jatkuvasti, kaikkia pintalehtiä ei kannata karsia kerralla silloin lumme kärsii. Eli kannattaa kasveja karsiessaan poistaa lumpeesta vain huonnoimat pintalehdet ja jättää aina pintalehtiä jäljelle.

-------------------------
Jos ei viina ja terva ja sauna auta, niin silloin perrii hauta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”