Lajintunnistusta: rihmakala
Valvoja: Moderaattorit
-
kurnu_ja_loikka
- Junior Member

Lajintunnistusta: rihmakala
Kääpiörihmanaaraana tämä minulle myytiin, mutta keltaiset evänreunat hiukan hämäävät. Mitä mieltä olette, värimuunnos/luonnonmuoto/ei kääpiörihma laisinkaan?

-
Sami
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Tulee ensimmäisenä mieleen huulirihmakalan (Colisa labiosa) keltainen värimuunnos. Kääpiörihmakalat ovat ruumiinrakenteeltaan lyhyempiä ja korkeampia.
-Sami-
-
kurnu_ja_loikka
- Junior Member

Grr!Rihmis kirjoitti:Huulirihmakalan keltainen värimuunnos se minustakin näyttäisi olevan.
No, jostakin syystä kääpiörihmakoiras tykkää tästäkin tytöstä ja on rauhoittunut, mikä neidin oston yhtenä tarkoituksena olikin.
Kala on kyllä kieltämättä aivan eri mallinen kuin kauniin hailakankeltainen kääpiörihmatyttö.
Sellainen kyssäri vielä tuli mieleen, että onko tuo todella naaras? Aika värikkäältä näyttää, ja kirjallisuuden mukaan koiras on kutuaikaan hyvin tumma, kuten tämä tällä hetkellä.
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Saisiko tuosta päävärkistä vielä kuvan? Ja minkä mittainen pikkunen on? Ihan en menisi vielä huulirihmaksi nimeämään ennenkuin ne kuuluisat huulet on nähty
.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Näyttää aika paljon kalalta, joka mulla oli: sitä arveltiin huuli- ja hunajarihman risteytykseksi. Tosin se oli kokonaan punainen (ja uros), mutta muoto jotenkin täsmää, silläkään ei ollut hirmu isot huulet vaikka ne mielestäni oli isommat kuin esim. kääpiörihmalla... Ja tämä punainen poika muodosti kääpiörihmanaaraan kanssa tasapainoisen parin ja ne kutivat moneen kertaan, ainakin yhdestä kudusta tuli jopa poikasia (vaikka olin ajatellut etteivät ne pysty risteytymään)...
Ai niin, tämä kala oli myös alunperin ilmeisesti myyty kääpiörihmana, sain sen toiselta harrastajalta oman naaraani jäätyä yksinäiseksi...
Ai niin, tämä kala oli myös alunperin ilmeisesti myyty kääpiörihmana, sain sen toiselta harrastajalta oman naaraani jäätyä yksinäiseksi...
-
kurnu_ja_loikka
- Junior Member

Mielenkiintoinen tarina! Selittäisi sen miksi nämäkin tuntuvat keskenään ok viihtyvän.Hanna78 kirjoitti:Näyttää aika paljon kalalta, joka mulla oli: sitä arveltiin huuli- ja hunajarihman risteytykseksi. Tosin se oli kokonaan punainen (ja uros), mutta muoto jotenkin täsmää, silläkään ei ollut hirmu isot huulet vaikka ne mielestäni oli isommat kuin esim. kääpiörihmalla... Ja tämä punainen poika muodosti kääpiörihmanaaraan kanssa tasapainoisen parin ja ne kutivat moneen kertaan, ainakin yhdestä kudusta tuli jopa poikasia (vaikka olin ajatellut etteivät ne pysty risteytymään)...
Koitin kuvata kalaa tarkemmin mutta sepä rupesi ujoksi. Huulet ovat kyllä turpeamman sarjakuvamaiset ja hieman ylöspäin suuntautuneet verrattuna varmoihin kääpiörihmoihin.