Dodi! Projekti saatu vihdoin etenemään. Lukekaa: tänään tuli rahaa.
Ja sit sitä menikin.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kävin paikallisessa akvaarioliikkeessä. Mukaan lähti hiekkaa ("nokunseoliniinkivanväristä"), erilaisia mömmöjä pönttöön, lämpömittari ja lämmitin.
Yhteensä 135€ paloi niin että hujahti.
Alunperinhän ajatus oli laittaa sitä puhallushiekkaa. No, mut akvaliikkeessä näin sit kivan näköistä mustaa hiekkaa (älkää nyt sitten pliis sanoko, että virheen tein...

) joten sitä otin sitten neljä säkkiä. Täti väitti,et vähintään se neljä menee tuon kokoiseen pönttöön. Mut ei kai sitä nyt puolilleen pitänyt hiekkaa pistää.

Siis palautan yhden säkin, siellä pohjalla kun nyt on mielestäni jo tosi reilu kerros hiekkaa (n. 6-8cm). Tuo kyllä maksoi hunajaa, mutta haluan akvasta heti mieluisan näköisen, enkä halua tehdä turhan paljon kompromisseja sen suhteen. Mielummin sit lykkään kalojen hankintaan vähän myöhemmäksi.
Sit ostin lannoitetta kasveja varten, semmosia pötköjä. Ne iskin hiekkaan, eli ekaks pistin ohuen kerroksen hiekkaa ja sit ne pötköt (näin täti suositteli tekemään...) sinne ja loput hiekat päälle.
Ja nyt oon täyttelemässä pönttöä... puolillaan on vettä. En mä varmaan ihan täyteen sitä laita, mut sen verran, että sinne saa hyvin suodattimen, ettei tuu liian lähelle pohjaa.
Eli sit kun vettä on tarpeeks, mömmöt pönttöön, lämppäri ja suodain kii ja pöhisemään. Sit pitäis kasveja hankkia... Pitäis varmaan soittaa entiselle työkaverille, josko siltä irtois akvaariosta jotain rehuja. Kun lupas niitä mulle ilmaiseksi...
Näin siis etenee akvaprojekti. Kuviakin otin, mutta lisäilen ne sitten ko. aiheesta kertovaan blogiini, jotten tätä foorumia turhan paljon kuormita "turhilla" kuvillani.