Tetrojen erot?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marjo77
Member
Member

Tetrojen erot?

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Kertokaa mulle mitä eroa on keisaritetralla ja kerritetralla..Ostin tetroja mutta en nyt tiedä sitten kumpia on. Näyttää ehkä enemmän keisaritetralta mutta Mieleeni jäi kumpikin nimi. Osalla on keltavihreät silmät ja yhdellä on siniset silmät. Luulin ensin että ostin keisareita ja kerrejä mutta toiset tetrat on kyllä kaikkea muuta kun kumpaakaan noista. Ne on sellaisia "hopean" värisiä ja pyrstöt ja evät on punaisia ja pyrstön keskellä on musta viiva.

Mitäköhän mulla mahtaa nyt olla akvassa?
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Tässä pari linkkiä.

Kerritetra
Keisaritetra
Fisu
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisu »

marjo77
Member
Member

Nyt musta alkaa näyttämään sille että mulla on yksi keisaritetra ja 3 kerritetraa. Tai sitten ei...oon nyt ihan pihalla koko lajin tunnistuksessa. Kaikkien piti olla samaa lajia eli keisaritetroja. Ne kyllä näyttää olevan saman värisia paitsi yhdellä on siniset silmät ja lopuilla keltavihreät. Tällä sinisilmäisellä on pyrstön keskellä musta töyhtö muilla ei. Kumpia ovat?

Sitten on vielä ne muut uudet tetrat joiden myyjän mukaa piti olla kerritetroja mutta ovat siis jotain aivan muuta. Siis väritykseltään hopeisia punaeväisiä ja pyrstöpäässä musta rantu. mitä nämä myyjän mielestä kerritetrat mahtavat olla?

Ompa mulla nyt hieno kalasoppa akvassa kun pitää alkaa kasvattaan 3 eri lajin parvia...

Tuossa kun selailin kaikenmaailman tetrasivuja niin ainoa tetra jota nämä mun "kerritetrat " muistuttavat on safiiritetroja. Mulla vaan on kaikki evät punaisia ja se musta viiva siellä perässä. voivatko siis olla safiiritetroja? Vai onko kellään parempia ideoita mun "kerritetrolle"?

Mulla on nyt niin tyhmä olo näitten kalojen takia että ette uskokkaan. Kyllähän noi kerrit ja mahdolliset safiirit sekoittaa jo niiden niin samannäköisen ulkonäön kesken...Olisin voinu uskoa että kerritetrat ja keisaritetrat sekoittaa mutta että näin...
ellaf
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja ellaf »

Keisaritetran sukupuolenhan erottaa juuri tuosta silmien väristä. Eli jommallakummalla oli siniset ja toisella sukupuolella vihreät silmät, en enää muista kummin päin.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
lare88
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Keisaritetrojen sukupuolierot ovat hyvin selvät. Aikuinen koiras on melkein puolet naarasta isompi. Lisäksi sen pyrstö on ikään kuin kolmihaarainen ja silmät ovat täysin siniset.
Naaraan silmät ovat vihreät , eikä pyrtössä ole "keskitöyhtöä".
Kuulostaa siis siltä, että sinulla on yksi koiras ja kolme naarasta.

Keisaritetranaaraan ja kerritetran erottaa ainakin siitä, että keisarilla ei ole rasvaevää.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
marjo77
Member
Member

Kiitos selvityksestä! :D Niin taitaa olla että 1 ukko ja 3 naista löytyy todellakin. Mites kun olen tilannut keisaritetroja lisää niin niitä varmaa voi ottaa useamman ukonkin parveen ? Nyt niitä on vaan siis se neljä ja 10 olisi tulossa lisää. Rähinää koiraiden kesken ei siis pitäisi(?) syntyä.

Mulle on vielä aika mysteeri noi oman lajitunnistuksen osilta safiiritetroiksi uskomani laji kuitenkin epäselvää. Kuvasinkin ne ja olin kuvaa tänne laittamassa niin kaikki mun omiensivujen tunnukset on hävinny ja koneelta poistunut joten en niitä tänne asiaa helpottamiseksi saa laitettua. Mutta safiiritetroiksi niiden luulen olevan ja niitäkin tilasin lisää. Toivottavasti ovat samoja mitä tilasin ja joita mulla jo on...
lare88
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Joskus rähinää syntyy, joskus ei. Minulla on ollut puolitoista vuotta keisaritetroja. Aluksi oli 4 koirasta ja vain 1 naaras. Myöhemmin poikasia on selviytynyt 2 naarasta ja yksi koiras. Kaikki ovat hyvinvoivia.
Joskus on rajuakin takaa-ajoa, mutta mitään vahinkoa se ei ole aiheuttanut.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
marjo77
Member
Member

Tässä on nyt tämä kala joka pitäisi tunnistaa. (kaupassa tämä olis siis kerritetra) Osaako kukaan kertoa mikä kala tämä on? Onko safiiritetran joku uusi laji? Pahoitteluni huonosta kuvasta mutta on kännykällä otettu ja kovin ovat liikkuvaa sorttia nämä kuvauksen kohteet. Mutta neuvokaa mulle mikä laji on kyseessä!

Kuva
piude_85
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piude_85 »

Ei kerreillä ainakaan täällä ole tuon värisiä eviä, taitavat olla jotain muuta..
Nostalgiakaan ei ole enää sitä, mitä se ennen oli.
tetranen_
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tetranen_ »

Näyttää kovasti lipputetralta?
marjo77
Member
Member

Kiitos ihan kamalasti tiedosta! Nämä kyllä näyttävät juurikin lipputetroilta. Kyllä minuakin ihmetytti kun nuo minulle myytiin kerritetroina :roll: Mutta nyt mysteerini on viimeinkin selvinny. Mites pärjääkö nämä lipputetrat kun mulla on niitä 4kpl ja ostin 10 safiiritetraa siinä uskossa että mahtaisivat olla niitä? Hienosti nämä minun 4 safiiriani kyllä uivat lippujen kanssa parvessa. Mutta pärjäävätkö sitten näin , ossootteko kertoa?
marjo77
Member
Member

Nyt mulla on taas näitten mun tetrojen kanssa asiaa. Kun siis akvaani tilasin ja sain kongontetoja näiden safiiritetrojen kanssa niin siellä on nyt 1kpl timanttitetroja seassa tullut mukaan. Onko mun nyt hankittava niitäkin koko parvi?

kyllä käy uskomattimaksi mun kalaharrastus taas vaihteeksi.
Wyrda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Wyrda »

marjo77 kirjoitti:Nyt mulla on taas näitten mun tetrojen kanssa asiaa. Kun siis akvaani tilasin ja sain kongontetoja näiden safiiritetrojen kanssa niin siellä on nyt 1kpl timanttitetroja seassa tullut mukaan. Onko mun nyt hankittava niitäkin koko parvi?
Paljon helpommalla pääset kun lahjoitat sen jollekkin parven jatkoksi/annat johonkin akvaariokauppaan. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”