Itse rakentaminen

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jube
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Itse rakentaminen

Viesti Kirjoittaja jube »

Niin tässä vain tiedustelen ihan yleisen kiinnostuksen pönkittämänä, että kuinka moni on rakentanut itse altaansa, jalustan, laitteita (vaahdottimen, pinnantasaajan ym.) tai vaikkapa valaisimen. Itse nikkaroin akvaarion ja tammipöydän, tuli aika upeet vaikka ite sanonkin. Tällä hetkellä on muutaman loisteputken valaisin rakenteilla. Kaikki putket tulee olemaan sinisiä, eli varmaan kolme, kattoo paljonko sais mahtumaan, että vaahdottajakin mahtuis. Laskin, että watteja tulee n.100 plus miinus jotakin eli kattoo nyt mihinkä riittää.
Kokeilin yhdellä putkella ja kyllä altaasta tuli upee vaikka eipä siellä ole tällä hetkellä muuta kuin hiekkaa ja pari pumppua pintavettä kierrättämään, piti vähän tsekkailla, että miltä ne "laineet" tulee sit näyttämään :P . Oho, eipäs eksytä itse aiheesta :mrgreen: , onkos kukaan rakentanut itse pinnantasaajaa, mulla suunnitteilla. Pakko tehä ite ku melkein ilmaseks tulis ( :mrgreen: siis jos mun fysiikanlakien mukainen järjestelmä tulee toimimaan :mrgreen: ). Niin ja olisiko kenelläkään minkäänlaista kiinnostusta katella noita rakennusprojekteja netissä, jos mä värkkäisin jotkut kotisivut. Ei viitsi sellaisiakaan turhaan tehdä, jos ketään ei kiinnosta. Kuviakin tuli otettua kohtalaisesti eli toisaalta niillekkin tulis vihdoin jotain käyttöä. :P
Pepsi Max, mustaa kultaa
sisu65
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Vois niitä sivuja olla kiva kattella jos vaikka sais jotain vinkkejä jos innostuis itsekin rakentelemaan vaikka sitten vaan nuita valaisimia ja muutaki. :mrgreen:
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

kunnon DIY juttuja on aina kiva seurata. Itse en ole rakentanut kuin kalkkireaktorin, joka onnistui mainiosti. Vaahdottajaprojekti menikin sitten hieman huonommin :roll:
-livingrock-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -livingrock- »

Kaikenlaisia diy projekteja on kiva lueskella.

Itsekin olen pähkäillyt fysiikan lakien mukaan toimivaa pinnantasausta. Olisi ihan liian yksinkertainen ja helppo tehdä. Joten joku kompastus kivi siinä täytyy olla :roll: .
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Mää mittään ymmärrä teitin pinnantasauksista tai kalkkijutuista, mutta mielelläni ja erittäin innoissani katselen teitin projekteja. Mää vaan itse puutöitä väännelly joskus... niinku naisena. :roll:
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”