Tee-se-itse synnytysallas

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
*Miracle*
Member
Member

Tee-se-itse synnytysallas

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Eli, kun tietää tarkkaan mitä haluaa, jää usein ainoaksi vaihtoehdoksi tehdä sellainen itse. Näinpä taas kävi, ja tässä ohjeet lopputulokseen.

Ai niin, kerrotaan vielä mitä siis halusin. Tarvitsin platyille synnytysaltaan, josta poikaset pääsevät uimaan suoraan pois emon ulottuvilta, ja säästääkseni yhden työvaiheen, halusin että vauvat pääsevät suoraan kasvatusaltaaseen. Ja synnytysaltaan tuli olla läpinäkyvä, pakasterasiat eivät siis kelvanneet.

Siispä, vesitynnyreistä askartelemaan. Kokovaihtoehtojahan löytyy, 2,5 litraisesta viiteen ja kymmeneen litraan. Itse käytin viisilitraista. Yhdelle seinälle nakersin kynsisaksilla kaksi reikää imukupeille, jottei tarvitse väsätä muunlaista kelluntaratkaisua.

Kolmelle muulle seinälle nakersin edelleen kynsisaksilla reikiä, halkaisijaltaan noin puolisenttisiä. Niistä aukoista sitten vauvat pääsevät pois. Mutta äitikala ei. Ja kun reikiä on minun versiossani jokaisella sivulla 12, vaihtuu vesi myös purkissa mukavasti. Kunhan kasvatusaltaan vesiarvot ovat kunnossa.

Olen itse aika tyytyväinen lopputulokseen, vaivaahan tämä näpertely vaatii mutta sehän ei ainakaan minua haittaa. "Himoaskartelija---" Voin ehkä lisätä kuviakin joskus, jos muistan ja ehdin. Jos jotakuta kovasti kiinnostaa eikä kuvaa kuulu, potkaise yksärillä.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jotkut käyttävät ylösalaisin käännettyä muovipulloa.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”