Mitä kannolle pitää tehdä?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Mitä kannolle pitää tehdä?
niin eli kävin tuossa päivällä kirtelemässä metsiä ja löysin täydellisen kuusen kannon jonka sitten revin maasta irti. kysymys kuuluu: mitä kannolle pitää tehdä ennen kuin sen voi akvaarioon laittaa siis jos vaan voi laittaa? kuoren ja kaiken pehmeän siitä sain hinkattua pois ja sen verran vielä että kanto on ainakin pari vuotta vanha. olisin kiitollinen jos joku viisaampi vähän neuvoisi 

"Viis-yli vaille"
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
En tiedä olenko kovinkaan paljon viisaampi, mutta minusta sinun kannattaisi ensin pestä se hyvin ja jos mitenkään mahdollista niin yrittää keittää sitä ja sitten sen voisi laittaa likoamaan johonkin saaviin jos mahtuu. Tai kaipa sen voi akvaarioonkin laittaa mutta se ei varmaankaan pysy pohjassa joten se pitäisi ankkuroida kivillä ja jollakin siimalla tms. sinne... Kannattaa kuitenkin odottaa että viisaammat tulee ja vastaa.
*wink wink* tästäkin varmaan löytyy haulla useampikin keskustelu.
Mutta näin aluksi kehotan upottamaan sen kannon saaviin (alkuun se kelluu), laita mielellään kuumaa vettä, välillä kannattaa vaihtaa vettä ja hinkata kanto uudelleen (siitä lähtee yllätävän paljon irti "likaa"). Mulla omenapuun oksat olleet nyt viikon, kerran olen välillä vaihtanut vettä ja äsken hinkkasin niitä juuriharjalla, tumman ruskeaa pintaa irtosi. Pienempi painui jo pophjaan mutta isompi kellui vielä vähän, ehkä muutaman päivän päästä pysyy jo, sitten hinkkaan vielä kerran harjalla ja sovitan tuonne altaaseen.
Mutta näin aluksi kehotan upottamaan sen kannon saaviin (alkuun se kelluu), laita mielellään kuumaa vettä, välillä kannattaa vaihtaa vettä ja hinkata kanto uudelleen (siitä lähtee yllätävän paljon irti "likaa"). Mulla omenapuun oksat olleet nyt viikon, kerran olen välillä vaihtanut vettä ja äsken hinkkasin niitä juuriharjalla, tumman ruskeaa pintaa irtosi. Pienempi painui jo pophjaan mutta isompi kellui vielä vähän, ehkä muutaman päivän päästä pysyy jo, sitten hinkkaan vielä kerran harjalla ja sovitan tuonne altaaseen.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni