Mitä kirjoahvenia 200 litraiseen? (oli: kirjoahvenista)

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
taijak
Starting Member
Starting Member

Mitä kirjoahvenia 200 litraiseen? (oli: kirjoahvenista)

Viesti Kirjoittaja taijak »

Mitä kirjoahvenia voisin ottaa 200-litraiseen akvaariooni? minulla on joskus ollut muutama palettikala mutta en haluaisi enää niitä uudelleen. Haluaisin jonkun sellaisen hyvin rauhallisen lajin. :D

Voi olla että tähänkin löytyisi jostain vastaus mutta, mutta...kunhan kirjoittelen jos joku vaikka jaksaisi vastaamaan :D
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Tuolla alla on ketjuja keltakääpiökirjoahvenesta, kääpiökirjoahvenista jne. Niissä voisi olla hakemaasi tietoa.
Minä juon nyt kahvia!
JEM
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja JEM »

Rusokirjoahven on meikäläisen suosikki. Kaunis ja kiltti muille kaloille.
~ 520 litraa ~
Tjuho
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tjuho »

Meillä on yksi rauhallinen kyhmyotsakirjoahven. Se on kiltti, mitä nyt muotoilee hiekkapohjaa öisin mieleisekseen aina välillä, kasaten valleja ja kaivaen kuoppia. Enimmän osan ajasta "Allu" viihtyy kivien koloissa, joista se tarkkailee vilkkaampien kalojen menoa. Väliin Allu sitten innostuu uimaan akvaariossa edes takaisin ja sen tutkimusmatka on kaunista katseltavaa. Reviiritietoinen se on ja joskus partamonni saa kyytiä, jos tulee liian lähelle.
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mulla on omassa 200-litraisessani kaksi avainkirjoahventa. Niitä kehuttiin rauhallisiksi, joten valitsin ne. Rauhallisia olivatkin, kunnes päättivät tehdä kudun. Sen ympäriltä ja vähän kauempaakin saivat kaikki muut kyytiä. Kutu kuitenkin epäonnistui ja tuli syödyksi. Seuraavana päivänä avaimeni olivat taas yhtä rauhallisia kuin ennenkin. Kerran myös valtasivat erään kannonalustan itselleen yhdeksi päiväksi, mutta luopuivat siitä sitten.

Kaikki ahvenet ovat reviirikaloja, joten tällainen pieni aggressiivisuus pitää hyväksyä, jos niitä haluaa akvaarioonsa hankkia. Avaimia voin kyllä suositella lämpimästi. Ovat tosiaan perusluonteeltaan hyvin rauhallisia, ainakin minun akvaariossani.

Tässä yksi keskustelu avaimista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”