Elikkäs tällä hetkellä lampustin joka on akvaarion päällä, lasit välissä. Actizoo Supralux 36W ja Actizoo Nominal TX 36W, 1200 mm.n putkea. Onko tuo riittävä?
Putkien vaihto on jokatapauksessa edessä niin olisko teillä joitain hyviä kokemuksia joistain merkeistä.
Kalastona on lehtikaloja 8 kpl jotka kutee jatkuvasti, partamonneja 4kpl, jotka nekin kutee kokoajan, banjoja, muutania plätyjä ja omenakotiloita.
Katosta roikkuvia en edes harkitse tähän huoneistoon hankkivani.
Mutta kiva olis löytää ns. sopivankokoinen lamppu joka olis sen 1600mm pitkä, tekeekö joku mittojen mukaan vai pitääkö mun tehdä se itse.
Valaistus 1600mm x 550mm x 550mm altaaseen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Valaistus 1600mm x 550mm x 550mm altaaseen
Kun en tiedä kysyn....
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Tosin neliputkisia valaisimia eivät tee, ikävä kyllä. Jos haluat neljä putkea altaan ylle, joudut ostamaan kaksi tuplaputkista valaisinta.Tigeri kirjoitti:Ainakin Kuopion valaisimen valmistamia Giant valaisimia on 160 senttisinä:
2x36w
4x36w
2x58w
4x58w
Paras vaihtoehto olisi ostaa tuo 2x58w valaisin ja siihen kunnon heijastimet ja putket, esim Osram Skywhite 58w/880. Tämä riittäisi peruskasveille jo ihan hyvin.
No kaverille tuli sieltä juuri 4x36w valaisin. Itse valaisinta sieltä aikoinani kysellessä oli myös mahdollista saada tuollainen 4x58w.
Tiedä sitten
Itselläni on ollut 2x58w valaisin tuollaisen 160 senttisen altaan päällä, putkina Airam 965 ja Osram 860. Noihin olen ollut loisteputkiksi tyytyväinen. Tosin nyt tuo valaisin on nyt myyty ja monimetallit tulossa.
Tiedä sitten

Itselläni on ollut 2x58w valaisin tuollaisen 160 senttisen altaan päällä, putkina Airam 965 ja Osram 860. Noihin olen ollut loisteputkiksi tyytyväinen. Tosin nyt tuo valaisin on nyt myyty ja monimetallit tulossa.