Puoliturmion suodatin

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tuleva
Junior Member
Junior Member

Puoliturmion suodatin

Viesti Kirjoittaja Tuleva »

Laskimme kaverini kanssa neontetrojani ja aina kun laskimme, huomasimme niitä olevan vain 9. Yhtäkkiä, kaverini huomasi "Roskan" hapettimen ja takalasin välissä. :? 8O
Kun tarkemmin katsoimme, huomasimme sen kuitenkin olevan neontetra! :cry: Siirsin varovaisesti hapetinta ja sieltä tuli neontetra, joka oli muuten normaalin näköinen, mutta se "selässä" on yksi pieni ihoruhje.
Raukka oli ollut siellä luultavasti noin 2 tuntia. Onneksi elää. Nyt menee jo reippaasti muiden kamujensa kanssa. :roll:
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Malys »

Mulla oli joskus intiaanisulka tunkenut itsensä Eheimin 2010 takana oleviin koloihin. En tiedä miten. Suodatin oli normaalisti paikoillaan, rakoa oli ehkä millin verran välissä. Mutta sieltä kolosta kalan kirkas pyrstö loisti. Äkkiä suodatin irti, kala ei lähtenyt peruuttamaan, joten pyrstöstä ote ja kala ulos. Eipä sille käynyt mitenkään. Omilla kaloillani on ollut joskus ihoruhjeita (rapatessa roiskuu ja joskus suomuja lähtenyt irti) ja kaikki ovat parantuneet hyvin, kunhan vesi on ollut puhdasta.
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Älkääs ny, mulla teki lehtikala saman tempun viikko takaperin! :| Tuli kiire pelastaa reppana... Mut ilman mitään vaurioita selvis. Oli poikaystävä ilmeisesti yrittäny vähä liikaa, niin oli itsensä sinne tukkinu turvaan.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Tuleva
Junior Member
Junior Member

Ihan tuli kalikali. :|
Mikshän nuo suodattimet tehään tollasiks? Karmeeta.
kasiko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kasiko »

Mulla on jäänyt joskus omenakotilo nalkkiin Aquaballin imukuppien väliin :frown: Eipä ollut kuin kuori jäljellä kun huomasin, partamonni näyttikin turhan tyytyväiseltä, olikohan käynyt imaisemassa kuoren tyhjäksi 8O
Hoc non credo; toga mea iterum surrepta est!
Ei voi olla totta! Togani on taas varastettu.
sos-84
Member
Member

Joo, en tiiä miksei niihin parempaa patenttia oo vielä keksitty. Tuossa hydorissakin oli kyllä kaikki imukupit kiinni, olivat vielä silloinkin ku kala siellä oli. Muovi oli vaan antanu ilmeisesti periksi. Ihme ettei kalalle tullu mitään! :|
Onni et rupesin seuraileen niitä ja huomasin toisen puuttuvan.(Putsailivat illalla lehtiä siihen malliin et elättelin toiveita kudusta).
Tuolta viidakosta kun ei oikeen hetkessä huomaa onko kaikki kotona. Nykyään kattelen suodattimen taustan aamua iltaa ettei satu oikeeta vahinkoa.
Tuleva
Junior Member
Junior Member

Kunnolla nuo kaikki pitäs tehdä. Kun nyt on niin paljon puhuttu kaikenmaailman kuristuspannoista koirille ja talutushihnasta kissalle, niin miksei puhuta kunnon suodattimesta kaloille?
kasiko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kasiko »

Se olis se mattosuodatin, joka ei napsi kaloja lounaaksi [;)]
Hoc non credo; toga mea iterum surrepta est!
Ei voi olla totta! Togani on taas varastettu.
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Minulla makkarakalan poikanen pesiytyi aquaballin 'lakin' alle, sinne, mistä se sähköjohto tulee. Meinas mennä viemäriin, mutta poikkeuksellisesti laskin suodattimen pesuvatiin ennen sen pesua, niin että se kerkes räpistellä ulos näkösälle suureksi ihmeekseni. Nimittäin yks makkara oli ollut hukassa jo päiväkausia.
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Keskustelu herätti ikävän muiston pikkuakvaarioni ajoilta. Siitä on jo vuosia, kun se on vaihtunut isompaan, mutta nyt muistui tällainen mieleen. Mulla kävi jonkun Micronin pikkusuodattimen kanssa niin, että kaksikin millistä löytyi sen raosta litistyneenä. Olivat raukat yrittäneet tunkeutua sisään veden virtausnopeuden säätönappulan rakosesta, niin että vain pyrstö oli näkyvissä, kun ne löysin. Silloin tapauksia kovasti ihmettelin. Kalaparat :(. Mikähän ne sinne ajoi tunkeutumaan?
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Mun ensimmäisessä akvaariossa oli joku suodatin, jonka merkkiä en muista. Olin vaihtanut siitä imukupit puolelta toiselle, ja joutunut irrottamaan toiselta puolelta imukuppipakkojen kiinteät reijäntäytteet. Eli etupuolella oli kaksi reikää sinne moottorimokkulan sisälle, siellä oli suurehko kolo. Meillä piikkisilmät tunkivat sinne, siinä altaassa oli neljä nuorta piikkisilmää ja ne mahtuivat juuri niistä reijistä. Monet kerrat se säikäytti, kun rupesin suodatinta irroittamaan huuhtomista varten, ja reijistä sinkoaa neljä piikkisilmää karkuun.

Kai ne sitten tunkee joka ikiseen rakoon, mihin vaan sattuuvat pääsemään?
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Mustatetroja oltiin juuri akvaarioon ostettu, yksi katosi alle puolessa tunnissa. Sitä etsittiin ja etsittiin kunnes löytyi suodattimen takaa, siis imukuppien ja suodattimen väliostä. Onneksi oli hengissä, en tajua miten se sinn epäässi.
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Mulla tunki 10 cm piikkisilmä itsensä hydorin sisään, myöhästyin :frown:
Kaveri oli 7 v.
Mistä näistä tietää..
sos-84
Member
Member

Mikkor kirjoitti:Mulla tunki 10 cm piikkisilmä itsensä hydorin sisään, myöhästyin :frown:
Kaveri oli 7 v.
Voi h******i!!! Nyt tuli kiire... 8O Toivottavasti kukaan piikkareista ei kerkee hoksata tuota mun hydorin ulostuloa! Ei muuta ku sukkahousut kehiin...
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Meillä oli taistelukalaherra Juwelin suodattimessa 2 vk. Oli pujahtanut vedenvaihdon yhteydessä (moottori & suodatin irti) katsomaan Uutta Hienoa Koloa.
Minä juon nyt kahvia!
khalleman
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Malys kirjoitti:Mulla oli joskus intiaanisulka tunkenut itsensä Eheimin 2010 takana oleviin koloihin. En tiedä miten. Suodatin oli normaalisti paikoillaan, rakoa oli ehkä millin verran välissä.
Joo, mulla ihan sama juttu neontetrojen kanssa. :| Niitä katos sinne suunnilleen 10. Siinä sähköjohdon kaivannossa ne aina oli, joskus sain pelastettua, mutta eikun vaan uudelleen tapattamaan itteensä. :?
-kalle-
sos-84
Member
Member

sos-84 kirjoitti:
Mikkor kirjoitti:Mulla tunki 10 cm piikkisilmä itsensä hydorin sisään, myöhästyin :frown:
Kaveri oli 7 v.
Voi h******i!!! Nyt tuli kiire... 8O Toivottavasti kukaan piikkareista ei kerkee hoksata tuota mun hydorin ulostuloa! Ei muuta ku sukkahousut kehiin...
Piikkarit ehti silti ensin. [}:)] Suodattimessa uiskenteli kaksi pienintä piikkaria... Onneksi olivat kunnossa. Toivottavasti sukkahousupatentti nyt toimii...
Pitäisköhän laittaa vielä ulkosuodattimen imuletkuun sukkahousua, vaikka siinä jonkinlainen ritilä jo on? Näyttävät tukkivan itsensä joka reijästä sisään. *huokaus*
Tosina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tosina »

Meillä kaikkien sisäsuodattimien ympärillä on sukkahoususukka varmuuden vuoksi (myös isompien kalojen altaissa) ja nuo ulkosuodattimien vedenottoputken päät on myös suojattu sukkahousut kappaleilla.

Sukkahousuhan muuten purkautuu hulpioreunasta, mutta siihen reunaan kun pyyhkäisee vähän akvaariosilikonia, niin ei edes purkaudu. Siimalla vaan tiukalle, niin ei pitäisi kalat päästä suodattimiin ;)
Se tietää koska olet tyytyväinen. Se tietää koska olet ylpeä. Se tietää koska sinulla on porkkanoita.
sos-84
Member
Member

Miten ootte muuten laittanu sen sukkispatentin, siis löysä sukka(et roikkuu vähä ylimääräistä) vai kiristäny tiukalle sen? Huomasin tuossa et oli veden tulo loppunu pumpusta ku pyöräytin housut sille niskaan... Onks kellään patentista kuvaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”