Pahoittelen jos listani on sekava, mutta koittakaapa jonkunnäköisiä kalastoehdotuksia saada aikaseksi
Kalasto 150-litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
Kalasto 150-litraiseen
Olen mahdollisesti ensi kesänä hankkimassa sellaista noin 150 litran akvaariota ja olenkin nyt yrittänyt miettiä sinne kalastoa. Eläinkaupasta en viitsi neuvoja ja kokemuksia kysellä, koska siellä tuntuu olevan periaate "kaikki kalat käy mihin vaan akvaarioon, kunhan vain saadaan myytyä". Joten nyt ajattelinkin, että täältä voisin saada hyviä kalastoehdotuksia. Ja tässä vielä hiukan suuntaa antamaan lista kaloista joista ainakin joitain olisi kiva akvaarioon saada: taistelukala(pariskunta), neontetra/kardinaalitetra parvi, helmirihmakala(pariskunta), joidenkin monnisten parvi, piikkisilmiä..
Pahoittelen jos listani on sekava, mutta koittakaapa jonkunnäköisiä kalastoehdotuksia saada aikaseksi

on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni

- 
				Lisa
 - Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
 - Viesti:

Re: Kalasto 150 litraiseen
150 litran altaaseen en laittaisi helmirihmoja, varsinkaan kun sinne näyttää olevan tulossa reipas kalasto noin muutenkin. Helmien tilalle valitsisin huulirihman, joka on niitä sävyisimpiä rihmakaloista. Huulien kanssa saattaisi pärjätä nuo taistelukalatkin, puolin ja toisin. Tosin vankka mielipiteeni on, ettei taistelukaloista voi koskaan olla täysin varma, joten sijaiskoti olisi ihan hyvä olla olemassa, varmuuden vuoksi. Sitten tosiaan parvi niitä kardinaalitetroja, 6-8 kpl monnisia ja jokunen piikkisilmä.Ariadne kirjoitti:Ja tässä vielä hiukan suuntaa antamaan lista kaloista joista ainakin joitain olisi kiva akvaarioon saada: taistelukala(pariskunta), neontetra/kardinaalitetra parvi, helmirihmakala(pariskunta), joidenkin monnisten parvi, piikkisilmiä..
Pikkuvinkkinä, että yritä tavoitella pitkulaisempaa mallia akvaariosta. Olisit ainakin osan omasta osuudestasi tehnyt mahdollisten reviirikahinoiden helpottamiseksi
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.

- 
				Lisa
 - Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
 - Viesti:

Kyllähän sinne joukkoon aina vanha kunnon maatiaispartis mahtuu 
Täytyy muuten vielä lisätä, että jos oma altaani olisi, niin ottaisin mielummin huulirihmakalahaaremin (yksi ukkeli ja hälle kaksi hemaisevaa naista) kuin pariskunnan huulia + taistopariskunnan. Yksinkertainen syy tähän vetoon se, että olen hysteerikko

Täytyy muuten vielä lisätä, että jos oma altaani olisi, niin ottaisin mielummin huulirihmakalahaaremin (yksi ukkeli ja hälle kaksi hemaisevaa naista) kuin pariskunnan huulia + taistopariskunnan. Yksinkertainen syy tähän vetoon se, että olen hysteerikko
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.