montako sinineontetraa voisi ottaa 50l:n akvaarioon?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
törö
Starting Member
Starting Member

montako sinineontetraa voisi ottaa 50l:n akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja törö »

osaako joku kertoa...? siis jossei muita kaloja ole jotain kääpiömonnisia lukuunottamatta.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Jos käytetään kaavaa 1 sentti kalanpituutta/1 litra vettä, niin tuonne sopisi 17 sinineontetraa.

Jos suodatus ja hoitorutiinit kunnossa, niin 15 sinineontetraa ja 6 kääpiömonnista
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kääpiömonnisia aina vähintään 10-päinen parvi. Ja kysehän nyt oli siitä 45 litraisesta tankista?
Viimeksi muokannut Lisa, 13:24, 23.08.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ja mä vedän taas kaikkien mielestä yli.. Mutta itse uskaltaisin laittaa 15 - 20 kääpiömonnista ja 20 - 25 sinineontetraa huoletta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Iik noita sun parvikokojasi Mari :mrgreen:

Sanoisin 10 kääpiömonnista ja 15 sinineontetraa.
Tuilu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tuilu »

Täällä asustaa n. 40 litraisessa altaassa 20 sinineonia ja 15 nuolimonnista (mitä lie ovatkaan viralliselta nimeltään) C.hastatus kuitenkin ja lisänä vielä sukarapuja laskematon määrä.
Suodatus ja vedenvaihdot hallinnassa niin toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.
Zessu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zessu »

Mari kirjoitti:Ja mä vedän taas kaikkien mielestä yli.. Mutta itse uskaltaisin laittaa 15 - 20 kääpiömonnista ja 20 - 25 sinineontetraa huoletta.
Samalla linjalla minäkin, omassa 54 litrasessa on 20 pikkumonnista ja noin 40 hehku- ja juovaminirasboraa eikä ole ahdasta ollenkaan. Päinvastoin :P
-Ansku
TaHa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Kyllä se 20 on sopiva.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Meillä oli ensin (ennen kuin 225litrainen saapui "kääpiökala" altaaksi talouteen) n. 4kuukautta n. 25 kääpiömonnista, 4nuolimonnia ja n. 20-30sinineontetraa Juwelin 60litraisessa altaassa (joka siis itseasiassa onkin 54litrainen).
Sinineoneiden ja monnisten parvikokojen kasvatus lähti n. 6-10yksilön parvista ja kyllä huomasi muutoksen kalojen käyttäytymisessä parvikokojen kasvaessa. Muuttuivat huomattavasti rohkeammiksi, piilottelu loppui...

Näiden ns. kääpiökokoisten kalojen kohdalla kannattaa mielestäni pikemminkin yli,- kuin alikansoittaa allas.
Noilla 1cm/1litra ohjeilla heittäisin tylysti romukoppaa, suuntaa antavana niitä voidaan joten kuten käyttää toki, mutta "orjallisesti" ei kannata noudattaa.
Pikemminkin lähtisin tuijottamaan parvikalojen kohdalla niiden tunnettuun käyttäytymiseen ja ko. lajin tarpeisiin.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

No kyllä minä tapaan aina laskea senteittäin vieläkin, arvioin sitten kalojen koon/ruokatottumusten mukaan jne. Vesiarvot/reviirien viemät tilat on sitten toki täsmällisempi ohjenuora.
Minä juon nyt kahvia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”