Hiekan lisääminen eli lisää hiekkaa vanhan lisäksi
Valvoja: Moderaattorit
-
Raffu
- Junior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Hiekan lisääminen eli lisää hiekkaa vanhan lisäksi
Niin... Otsikkohan sen kertoo. Miten olisi kätevintälisätä hiekkaa vanhan lisäksi? Onko kellään hyviä niksejä ilman suurta akvan veden sakentumista?
En haulla löytänyt mitään hyvää vastausta ja linkkikoostekaan ei kertonut tähän suoraan vastausta.
En haulla löytänyt mitään hyvää vastausta ja linkkikoostekaan ei kertonut tähän suoraan vastausta.
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill
olisikohan apua jos hiekan valuttaisi jotain putkea pitkin altaan pohjaan niin ei pöllyäisi ihan niin pahasti.
Vaihdoin itse juuri soran hiekkaan ja yritin putkea pitkin, mutta se on aika hidasta joten kun kyseessä oli koko allas (puolet ja puolet kerrallaan) kauhoin ne vaan sinne. Mutta itse ajattelin tuohon vielä lisätä myöhemmin ja lasken hiekan n.10cm halkasijaltaan putken läpi. Tuota helpottaa jos hiekka on löysää, eli on vettä enemmän seassa.
Vaihdoin itse juuri soran hiekkaan ja yritin putkea pitkin, mutta se on aika hidasta joten kun kyseessä oli koko allas (puolet ja puolet kerrallaan) kauhoin ne vaan sinne. Mutta itse ajattelin tuohon vielä lisätä myöhemmin ja lasken hiekan n.10cm halkasijaltaan putken läpi. Tuota helpottaa jos hiekka on löysää, eli on vettä enemmän seassa.
Helppo tapa on myös pestä hiekkaa puolentoista litran limupullossa.
Pesun jälkeen jätä pulloon hieman vettä ja pistä pullo nurinperin akvaarioon, hiekka valuu ulos pullosta.
Ja kun pullon suun vie lähelle pohjaa ei edes pölytä pahasti.
Itse olen näin lisännyt hiekkaa akvaarioon, suuria määriä en välttämättä lähtisi tällä konstia laittamaan. Mutta erittäin helppo ja nopea konsti pestä pieniä määriä hiekkaa.
Pesun jälkeen jätä pulloon hieman vettä ja pistä pullo nurinperin akvaarioon, hiekka valuu ulos pullosta.
Ja kun pullon suun vie lähelle pohjaa ei edes pölytä pahasti.
Itse olen näin lisännyt hiekkaa akvaarioon, suuria määriä en välttämättä lähtisi tällä konstia laittamaan. Mutta erittäin helppo ja nopea konsti pestä pieniä määriä hiekkaa.