Onko punainen pohjasora ok..
Valvoja: Moderaattorit
Onko punainen pohjasora ok..
...kaikille kaloille, myös monnisille? ostin akvaarioliikkeestä punertavaa soraa ja nyt näitä viestejä lukiessani aloin miettimään että käykö se monnisille joita olen ainaki ajatellu hankkia tohon pikkualtaaseeni?
Jos laitat johonkin kulmaan hienoa hiekkaa, niin se sekoittuu hyvin nopeasti soraan. Kalat sen verran "meuhkaavat". Käy ostamassa rautakaupasta hiekkapuhallushiekkaa, iso säkki maksaa n. 5e
Jollakin olen nähnyt sellaisen virityksen, että sellaisesta isosta karkkilaatikosta on reunoja madallettu niin, etteivät ne häiritsevästi näy soran seasta/ akvaariosilikoonilla laitettu isompia kiviä reunaan kiinni ja laitettu purkki sitten täyteen hiekkaa. Siinä on sitten ollut monnisten "hiekkalaatikko".
Jollakin olen nähnyt sellaisen virityksen, että sellaisesta isosta karkkilaatikosta on reunoja madallettu niin, etteivät ne häiritsevästi näy soran seasta/ akvaariosilikoonilla laitettu isompia kiviä reunaan kiinni ja laitettu purkki sitten täyteen hiekkaa. Siinä on sitten ollut monnisten "hiekkalaatikko".

En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.