Mitä mieltä akvakoristeista?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Pikkupiipero
Member
Member
Viestit: 250
Liittynyt: 20:36, 13.06.2006
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Mitä mieltä akvakoristeista?

Viesti Kirjoittaja Pikkupiipero »

Mitä mieltä olette muovisista akvaario koristeista? Itse en oikein pidä.. näyttää aivan kamalalta jos akvaariossa seisoskelee muovinen sukeltaja.. :mrgreen: Toisaalta se on vaan oma mielipiteeni.
Ruukut on kauniita? Ja laivan hylyt.. mitä muita on? en oo löytäny kaupoista mitään erikoisempaa paitsi jokunen auto tms..
Millaisia koristeita teiltä löytyy? :D
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1225
Liittynyt: 16:42, 20.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Taju »

Kivet ja juurakot ovat mielestäni kauneimpia koristeita akvaariossa kasvien lisäksi. Meillä ylimääräisenä "härpäkkeenä" erään kiviveistotaiteilijan lahjoittama vuolukivinen mökki kääpiöpallojen akvassa. :D

Tämä mieheni perhetuttava tuottaa myyntiin paljon löylyhenkiä ynnä muita mukavia koriste-esineitä, ja tämä mökkimme on koekappale ehkä myyntiin tulevista akvaariokoristeista. Teemme siis häpeilemättömästi eläinkokeita! :mrgreen:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Kaikki luonnolliset esineet käyvät, mitä voisi vaikka luonnosta tavata samanlaisista vesissä missä kaloja uiskentelee, käyttäisin akvaariossa... En tietenkään sillein että esim. laittaisin korallinpalan makeanveden akvaarioon tai mangorovejuurakon mesivesiakvaarioon [;)] :) kaikki kookospähkinät, kepit ja puunrungot, kivet yms. kelpaavat.
Ite en tykkää muovikrääsästä enkä akvaarioon laittaisi niitä ja keraamiset onkalot kyllä menettelevät, mutta akvaariossa ei tällä hetkellä ole kun ei ole kirjoahvenia.
srd
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2010
Liittynyt: 13:11, 28.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja srd »

Mikäs siinä jos tykkää. Musta osa niistä on ihan veikeitä ja mun ronsunkallosta en luovu mitään hinnasta! Se on Rohee! :mrgreen: Mutta periaatteessa kaikki miniatyyrinen-laivanrunko-tms-krääsä saa mut tuhahtamaan hieman halveksuvan huvittuneesti.

Alla ronsunkallo koko komeudessaan. :mrgreen:

Kuva
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja janma »

Kiva kallo kyllä, mitä materiaalia mahtaa olla?

Ja muuten kyllä kaikki luonnolinen omissa altaissa, ei laivoja tai muuta miniatyyri meininkiä (tuollaisen kallon kylläkin voisin laittaa).
"A day without sunshine is like, you know, night."
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

:mrgreen: No voihan norsunkalloja löytyä jostain afrikkalaisista joista tai intiannorsun kalloja aasialaisista joista [;)] !
KuPLa_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 22:46, 20.06.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KuPLa_ »

Omissa akvaarioissani en pidä mtn muovista krääsää, vain mahdollisimman luonnollisia koristeita. Vähän aikaa sitten jopa pohjakaloille laittamani ruukut vaihtuivat kookosluoliin.
Luolien lisäksi nuissa on kasveja, juurakkoja, kantoja ja kiviä. [;)] Tuommoinen kallo tosin vielä menee :D
400, 225, 100 ja 80 litraiset akvaariot
+2 kissaa
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Muilla muovikrääsä menettelee paremmin kuin omassa altaassa. Tosin pikkupurkkiin olen lasten iloksi laittanut haaksirikkoutuneen laivan. Periaatteessa pidän akvaarioista sitä enemmän mitä luonnollisemmilta ne näyttävät mutta juu tuo norsun kallo on hauskalla tavalla persoonallinen :D.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Mulla 60l. akvassa itse tehty keraaminen linnantornin raunio. On kaapissa myös pätkä muuria jossa myös torninpätkä, sekä irrallinen pyöreä torni, jonka voi laitta lappeelleen pohjalle. :D On tuommosta vaalean sävyistä savea.
*laa la laa*
srd
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2010
Liittynyt: 13:11, 28.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja srd »

janma kirjoitti:Kiva kallo kyllä, mitä materiaalia mahtaa olla?
Muovia ;) Se on ihan akvaarioon tarkoitettu koriste, joka tarttui mukaan Siniriutan alesta.
kiekkoilija
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 09:24, 31.10.2005
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Yleensä ottaen kaikki muovinen linnat, talot, no fishing- kyltit ja mitä kaikkee niitä onkaan kuuluu jonkun muun akvaan kun mun. Jotkut saa ne näyttämään ihan hienoilta, mutta mun akvan sisustus taidoilla pysytellään ihan luonnonmateriaaleissa ja mieluummin vielä mahdollisimman käsittelemättömässä muodossa.
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Taunus76
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 16:11, 10.01.2006
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Mulla on muovikrääsää, mun mielestä ne on ihan kivoja. Soittavat luurangot, laivanhylyt, linnat....käyvät ihan hyvin omiini akvaarioihini.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Asko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 03:31, 30.09.2005
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Asko »

En laittaisi omiin akvaarioihini mitään muovikrääsää joka ei muistuta luonnossa olevaa. Tarkoitan linnoja, arkkuja, ym. Pilaavat tunnelman. Hyvin tehdyt muoviset kivet ja vastaavat menettelevät.
Voda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 19:42, 07.04.2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Voda »

Itselläni ovat muovikoristeet, laivanhylyt, sukeltajahahmot ja muut kammotukset pysyneet kiltisti akvaarion ulkopuolella. Oli minulla joskus sellainen keraaminen "No swimming"- kyltti ensimmäisessä altaassani, mutta näin tarkemmin ajatellen se oli kyllä aika karsea. Eli ei, "turhaa krääsää" ei tueta.
57L & 155L
Zessu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 592
Liittynyt: 20:47, 01.06.2005
Paikkakunta: Maksjoki (Lohja)

Viesti Kirjoittaja Zessu »

Hyvällä maulla tehtyjä muovikoristeita voisin kuvitella laittavani altaaseen, sellaista ei vaan vielä ole tullut vastaan, joten toistaiseksi on "vaan" kookospähkinän kuoria, kiviä ja kantoja.
Tuo "norsunkallo" on jo sellainen jonka voisin laittaa altaaseeni kasvien keskelle.
-Ansku
rullarapu
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 23:09, 16.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja rullarapu »

Tuo kallo on kyllä aika hyvä!

itselläni on laivan puolikkaat ja se on tällä hetkellä melkein ainoa mitä hyväksyn tuonne. Linnan miniatyyri menee jo yli, mutta avokkini haluaa pitää linnan :mrgreen:
Ex-kiekkoilija...
Seeprapleko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 17:01, 09.05.2006

Viesti Kirjoittaja Seeprapleko »

Itse en tykkää laivanhylyistä, koska eräs platyni jäi sinne kiinni ja oli kuollut sinne, en tiedä kauanko se siellä oli ollut :(. Enään kyseistä hylkyä ei akvaariossani nähdä. Itse tykkään linnastani joka akvaariossani on, sinne kalat ei jää jumiin ja "Jätti" on sen omaksunut kodikseen.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Ei mitään krääsää, luonnonmukaisuus kunniaan.
Plekoille olen sallinut saviset kutuluolat, mutta karsastan muuta romua.
tappajatäti
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 17:37, 26.02.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tappajatäti »

En jaksa ehdottomuuksia mihinkään suuntaan. Kantoja on kolmessa akvassa viisi, isommasta löytyy kaksi laavakiveä, lisäksi haluan täyttää akvat kasveilla. Mutta ihania keraamisia pikkuruukkuja, plus muoviset pääkallo, hajonnut ruukkurykelmä, kreikkalainen miespatsas ja röyhtäilevä rapu ovat myös olemassa, ja aina välillä ne köllöttävät jossain akvassa sulassa sovussa kaiken "aidon" kanssa.
112L
Tike88
Member
Member
Viestit: 266
Liittynyt: 17:42, 02.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

En nyt tiedä mitä materiaalia tuo on, mutta itsellä on sellanen vahna rutattu auto akvaariossa. Siis ihan akvaarioon tarkoitettu on ja akvaarioliikkeestä ostettu. Näyttää siltä kuin ois ollu ikuisuuden vedessä. Fisut tykkää.
Etelä-Pohjanmaan akvaarioharrastajat facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/387388484649052/
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Noo, mutta onhan lonnossakin hylkyjä ja raunioita vedessä. Ei ehkä ihan linnanraunioita, mutta kuitenkin. Itse tykkäisin, jos akva näyttäisi siltä, kuin hylky/linna olisi ollut paristaavuotta siellä, ja kalat uiskentelee ja piileskelee sen lomassa :)

Toivon että tohon karheapintaseen keramiikka"torninrähjään" kasvaa pian levää sun muuta, nin tulee kauniimman näköiseksi. Täytynee koittaa saada kuvia jossain välissä.
*laa la laa*
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 185
Liittynyt: 19:09, 25.02.2005

Muovikoristeet.

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

Kivet ja juurakot täälläkin saavat äänet, eli kaikki luonolliset esineet. Erityisesti pidän tummista pellolta kerätyistä kivista vaika on niitä vaaleitakin, tummista tykkään eniten. Se on tietysti maku asiaa mistä tykkää, luonollinen viehätää enemman kuin muovi. Jokainen laitaa mitä tahtoo omaan akvaarioon kunhän ei ole kaloille haitallista. [;)]
lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Itsekkään en pidä krääsästä akvaariossa. Mutta poikkeukset sallitaan. Hyvin sijoitetut koristeet sopivat akvaarioon, kunhan sisustajalla on taitoa. Esim. tämä akvaario on todella hieno "krääsästä" huolimatta. klik
Kill
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 22:07, 19.06.2005
Paikkakunta: Somewhere

Viesti Kirjoittaja Kill »

Minäkään en mielelläni muoviromuja altaassa katsele, mutta lehtiksen linkissä oli kyllä ihan muikea se munkki siellä pohjalla
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Buddha hyvä ihminen, Buddha! :twisted:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”