Sopivatko yllämainitut yhteen? Akvan koko 128 l. minkälaisia kokemuksia on kirsikkabarbista, koko, käytös, vaativuus ym. huomioitavaa ennen hankintaa?
Edit: Ne Isot kirjaimet... /sam
Kirsikkabarbi+neontetra
Valvoja: Moderaattorit
Sopii ihan hyvin yhteen. kirsikkabarbi on suht rauhallinen, eikä ainakaan meillä ole mitään ongelmia. Oli myös joskus neontetrojen kanssa.
Mutta neontetran sijasta suosittelisin vaikka kardinaalitetraa (ovat aika samanlaisiakin), koska ovat käsittääkseni terveempiä ja helpompia.
Kirsikkabarbeista on sivuillani vähän juttua.
Mutta neontetran sijasta suosittelisin vaikka kardinaalitetraa (ovat aika samanlaisiakin), koska ovat käsittääkseni terveempiä ja helpompia.
Kirsikkabarbeista on sivuillani vähän juttua.
Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla!
AkiK:
Minä olen jostain syystä saanut sen kuvan, että kardinaalitetrat tarvitsisivat ainakin happamempaa vettä (pH 6-6.5) kuin neontetrat. Mahtaako luulossani olla mitään perää? Koskaan en ole kumpiakaan kaloja pitänyt, mutta ensi kesänä olisi tarkoitus mahdollisesti hankkia jompaa kumpaa - siksi kiinnostukseni...
Minä olen jostain syystä saanut sen kuvan, että kardinaalitetrat tarvitsisivat ainakin happamempaa vettä (pH 6-6.5) kuin neontetrat. Mahtaako luulossani olla mitään perää? Koskaan en ole kumpiakaan kaloja pitänyt, mutta ensi kesänä olisi tarkoitus mahdollisesti hankkia jompaa kumpaa - siksi kiinnostukseni...

Lisäisin vielä sinineontetrankin tähän joukkoon. Sen mainitaan useissa lähteissä olevan herkkä laji, mutta omien kokemusteni perusteella ovat kaikkea muuta. Arkoja kyllä, mutta eivät mitenkään herkkiä.Lisa kirjoitti:Tosin omien kokemusten mukaan molemmat ovat vaatimattomia kuin ryysyrannan kansalaiset vaikka puvut ovatkin sangen koreat
Hyvä Cory!!
Sinineontetrat kunniaan! Mun parvi ei ole edes niin kamalan arkakaan. Onneksi, kun ovat niin hyvän värisiä.
Ja on sielä altaassa 1 ikäloppu kirsikkabarbiakkakin (7-8v) ja ei ole mitään ongelmia ollut yhdistää minkään lajin kanssa. Aika pieniähän ne kirsikat on (jotain 3-4cm), mutta eipä niiden kalojen tarvitse ainakaan mun mielestä mitään jättejä ollakkaan.
Sinineontetrat kunniaan! Mun parvi ei ole edes niin kamalan arkakaan. Onneksi, kun ovat niin hyvän värisiä.

Ja on sielä altaassa 1 ikäloppu kirsikkabarbiakkakin (7-8v) ja ei ole mitään ongelmia ollut yhdistää minkään lajin kanssa. Aika pieniähän ne kirsikat on (jotain 3-4cm), mutta eipä niiden kalojen tarvitse ainakaan mun mielestä mitään jättejä ollakkaan.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...