Rahat tais mennä taivaan tuuliin!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Rahat tais mennä taivaan tuuliin!

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Tilasin Aquaristik-shopista tavaraa. Kun avasin paketin, sieltä puuttui Eheimin ulkosuodatin. Packlistissa sitä ei ollut, mutta invoicessa oli. [}:)]
Postiin soitimme ja siellä ei ole toista pakettia. Lähetin sähköpostia Aquaristikshopiin, ne ei sit varmaan tee mitään. Oiskohan mahdollista, että suodatinta ei sillä hetkellä ollut ja lähettävät sen myöhemmin? :cry:

Edit: lisätty isot alkukirjaimet
-kalle-
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Yleensä firmat tekee sillei, että ne lähettää koko paketin kerralla eli venyttää postitusta niin kauan, että kaikki tilaamasi jutut on siinä mukana.
No, tarkkeile postias muutama päivä...
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Aquaristikshopin yksi (helvetillinen) ihanuus on se, että tykkäävät käyttää vouchereita. Olenkin aina miettinyt, että kuuluuko se yrityksen taktiikkaan jättää jokaisesta lähetyksestä joku tuote pois ja hyvittää se voucherina, jotta asiakas tilaa yrityksestä uudestaan :roll:

A-shop ei järin nopeasti myöskään vastaile sähköposteihin, mutta kun ilmoitat heille, että tilaus oli varta vasten suodatinta varten tehty, niin eiköhän he toimita sen suodattimen sinulle ilman lisäkuluja.

On muuten yksi liike, jossa on luvattoman paljon ongelmia aina tilausten kanssa. Siksi suosinkin Aquaristik.nettiä. Tilaus on yleensä seuraavalla viikolla jo perillä ja sisältää sen, mitä on tilattu ja palvelu nopeaa.
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Miten mä saan todistettua niille, että mulla ei oo suodatinta? 8O
-kalle-
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

khalleman kirjoitti:miten mä saan todistettua niille,että mulla ei oo suodatinta? 8O
Etkös sä juuri tuossa maininnut: "packlistissa sitä ei ollut, mutta invoicessa oli. " Vai mitä tarkoitit tuolla?
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Jos eivät vastaa sulle sieltä aquaristikshopista järkevässä ajassa,niin laita niille viestiä, että laitat saksaa puhuvan ystävän soittamaan niille.

Mun piti laittaa se saksaa puhuva ystävä soittamaan sinne ja vasta alko pelittämään.
Tietenkin voit itsekin soittaa.
Heti tässä oletan ettei kukaan muukaan osaa saksaa, jos ite en osaa :mrgreen:

Trusted shops :in kautta vois asia kans järkkääntyä, siis jos menee vaikeaksi.

Minä kans käytän aquaristik.nettiä (itseasiassa teen sinne kohta tilauksen). On tosiaan luotettava ja paketti tulee suoraan kotiin.
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

VilleJ kirjoitti:Etkös sä juuri tuossa maininnut: "packlistissa sitä ei ollut, mutta invoicessa oli. " Vai mitä tarkoitit tuolla?
Joo, tuota en kyllä niille kertonut.
vuorimies kirjoitti:Trusted shops :in kautta vois asia kans järkkääntyä, siis jos menee vaikeaksi.
Mikä se on? :roll:

Osaatteko arvioida, miten kauan niillä menee sähköpostiin vastaamisessa?
Pitää nyt kattoo, miten sujuu, jos vaikka antaavat voucherin tai se suodatin tuleekin. Saksaa puhuva sukulainen löytyy, se on se viimenen vaihtoehto. :mrgreen:

Edit: korjattu lainaukset ja lisätty isoja alkukirjaimia.
-kalle-
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1081
Liittynyt: 07:19, 09.06.2004
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Minulle ovat vastanneet päänsääntöisesti seuraavana päivän, vaikka tunpelona joudunkin kirjoittamaan mailini valtakielellä saksan sijaan.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Mulla on menny useita viiiiikkoja ennen kuin ovat vastanneet. Olen siinä välissä laittanu samaa viestiä uudelleen ja uudelleen... Että on ottanu pattiin [}:)]

Nyt, puhelinsoittoukaasien jälkeen, vastaavat seuraavan päivänä. Kjäh kjäh.
Ovat itseasiassa olleet hyvin kohteliaita ja palvelunhaluisia.

Trustedshops on sellanen,joka valvoo nettikauppaa.
Kato vaikka sieltä aquaristikshopin sivuilta. Siellä jossain reunoilla sellanen pyöreä logo, missä lukee trusted shops. Klikkaat ja eiköhän sieltä selvene paremmin. Ite en osaa oikein selittää
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Okei, kiitti tiedoista. :P
Vahvasti kyllä epäilen,että suodatin oli erillisessä paketissa, ja paketti on jonnekin hävinnyt. Pitää nyt kattoo, jos ens viikolla tulis.
-kalle-
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Lähettävät kyllä yleensä yhdessä paketissa - riippuen oletko tilannut jotain sellasta, joka voi hajota suodattimesta - koska muutoin tulee lisäkuluja.

Trustedshopin kaavake pitää täyttää tilausvaiheessa. Siinä jossain välissä kysytään "haluatko vakuuttaa lähetyksesi ilmaiseksi" tjst.. Automaattisesti se ei vissiin tule.
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Paketti ois ollu kyllä ihan valtava, jos suodatinkin olis ollu siinä. Paketissa oli kaikenkarvaista tavaraa. Olihan siellä kärsinyt jotkin tavarat.

Tosta Trustedshopista en oo mitään ennen kuullu. :o

En tiiä, älysittekö sen, että mä maksoin suodattimen hinnan jo.
-kalle-
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

Soita itse Aquaristikshoppiin. Itse soitin sinne tilausmuutoksen takia ja osasivat englantia. Sähköposti on aika turha kun koittaa noita tavoittaa, joskin voivat noteerata s-postin, mutteivät vastaa siihen.
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Sormi menis kyllä suuhun, jos englantia pitäs puhua. :?
Eivät ainakaan vielä oo vastannu sähköpostiin. :roll:
Seuraavaks sitten kokeilen sitä, että uhkailen saksaa puhuvalla
soittajalla. hihihi! :twisted:
-kalle-
MISAKAN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 18:46, 28.02.2006
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

Viesti Kirjoittaja MISAKAN »

Itselleni kävi samalla tavalla, ainoo ero oli siinä, että joka ainoossa listassa kyseinen ulkosuodatin oli todellakin mainittu mutta paketista se puuttui kokonaan. Tulipa mietittyä tuota samaa, että millä ihmeellä todistan ettei kyseistä pömpeliä koskaan tullut. Sitten menin vielä hävittämään laatikon, jossa muu tilaus tuli ( ajattelin, että siinä mun viimeinen oljenkorteni meni; olis voinut näyttää ehkä ettei siihen laatikkoon mitään suodatinta voinut mahtua..ok, se oli jo epätoivoista)
Onneksi mutsi puhuu sujuvaa Saksaa, olisin jo laittanut hänet asiaa selvittämään mutta lopulta asia nihkeähkön sähköpostittelun jälkeen selvisi ihan omilla englannintaidoilla. Laitoin kysymyksen muotoon "lähetättekö sen suodattimen vai palautatteko rahani" niin päättivät sitten lähettää :twisted:
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

MISAKAN, kauanko sulla kesti ton projektin saattaminen päätökseen?

Mun projekti alkoi syyskuussa -05 ja se sai päätöksen toukokuussa -06.
Minä uhkailin ja pyysin kauniisti ja vasta sitten asia nytkähti liikkeelle, kun se saksaa puhuva ystäväni soitti sinne.
Senkin jälkeen asian hoitaminen tökki ja meni 2-3 kk ennen kuin taas suostuivat vastaamaan ja silloin vastasivat sen jälkeen, kun uhkasin laittaa ystäväni taas soittamaan heille.

Ensimmäisen tilauksen yhteydessä hoksasin tehdä sopimuksen trustedshopsin kanssa.
Silläkin kertaa tilauksen saapuminen mätti.
Trusted shopsista kyselivät jonkun ajan päästä, oliko paketti saapunut.
Eihän se tietenkään ollut, mutta tuon yhteydenoton jälkeen paketti saapui seuraavalla viikolla :mrgreen:
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Voi että, vai että syyskuusta toukokuuhun :frown:
Onko Trustedshopista mitään apua jälkeenpäin?
Jos pakettia ei ala näkymään, niin kirjottaa Trustedshopille?
Taitaa uuden akvaarion perustaminen venähtää, uutta suodatinta en kyllä ala hommaamaan, jos sen teen, niin kappas vaan, kohta on kaks suodatinta. Mä ajattelin, että silleen vois todistaa että skannaa invoicen ja packlisten ja lähettää ne sinne. :roll:
-kalle-
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Joo se vois olla hyvä juttu ja luulis niien hyväksyvän sen.

Otin kyllä jälkeenpäin yhteyttä trusted shopsiin, mutta en tiedä oliko siitä apuja.
Eivät ne trusted shopsista ottaneet mitään yhteyttä minuun päin, mutta se aquaristikshopin Claudia oli tietoinen mun yhteydenotosta, koska mainitsi sille mun kaverille jotain siitä.

Tuon episodin jälkeen olen muistanut tehdä diilit trusted shopsin kanssa. Vaihdoin kyllä firmaakin eikä ongelmia ole tullut.
Täytynee koputella puuta, laiton nimittäin pari päivää takaperin yhden muhkea tilauksen menemään.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Ja tästä syystä meikäläinen(minimaalinen saksa, sujuva englanti) ostaa kotimaisista eläinkaupoista kaiken. Tavara on näkösällä ja takuulapun saa heti käteen :D
*laa la laa*
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Mulle on valitettavasti toi raha sanellu aika paljon, mistä ostan.
Ainahan sitä riskin ottaa, kun nettikaupoista tilaa.

Kokonaissaldo nettikauppakokemuksista on mulla kuitenkin positiivisen puolella.
Suht tyytyväinen asiakas, vaikka yksi kauppa meni miten meni
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Kyllä mullakin on nettikauppakokemukset pelkkää hyvää, muutkin kuin aquaristikshop-tilaukset,lukuunottamatta tätä. :roll:
-kalle-
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Jipii! :D

Kirjoitin trustedshopiin ja tänään tuli viesti, että suodatin on lähetetty erillisessä paketissa. Voi että,kun helpotti.

Ehkä se ois tullu ilman kirjotteluakin, mut kaiken varalta. :roll:

Ja muutenkin elämä loistaa, uusi akvaario,jalusta ja valaisin on tilattu. [;)]
-kalle-
tellu73
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 16:39, 03.04.2006

Viesti Kirjoittaja tellu73 »

No löytyypä suomestakin ainakin 1 sellainen firma,josta tilausta saa odotella ja perään soitella.Ihan hermostumiseen asti. Niin ja tietty tuotteet pitää maksaa etukäteen...tavaran toimituksella ei sitten olekaan kiirettä. Asiakkaan rahoilla taas täytyy olla jämpti eräpäivä. [}:)] Että sillai...
timantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 199
Liittynyt: 12:40, 28.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja timantti »

tellu73 kerrohan mikä firma on kyseessä, käyttökokemuksistahan tässä on kyse ja aquaristikshoppikin nimeltä oikein mainitaan joten siinä tuskin on mitään väärää että kertoo nimenkera kokemuksistaan suomalaisesta vastaavasta.

Ite oon tilannu COD:lla sekä aquaristikshopista että aquatisticnetistä ja myös yhteydenpito toiminu ongelmitta ja packinglist on aina täsmännyt niin sisällä oleviin tuotteisiin kun COD - laskuunkin. Kaikki on tullu ehjänä perille 2-4 viikossa, shopista yleensä 2-3 paketissa joista viimeisen ja ensimmäisen saapumisen välillä on voinu olla n.viikko. Nettiin tilaus oli pienempi ja mahtui yhteen pahvilaatikkoon.

Niin ja saksan opinnoista huolimatta olen aina asioinut englanniksi.
Jousimies
Junior Member
Junior Member
Viestit: 181
Liittynyt: 20:24, 31.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jousimies »

Mä just laitoin tilauksen aquaristik.netin onlineshopin kautta. Sisältää siis myös ulkosuodattimen, ja nyt jännitänkin, mitä tavaroita sieltä lähetetään. Tavarat tosin toimitetaan Saksaan, joten menee heidän omien systeemien mukaan.
Hoffentlich muss ich sie nicht anrufen aber wenn es Probleme gibt, ist es nur doch eine Zwang...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”