Allas kierolle lattialle

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Allas kierolle lattialle

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Allas olisi nyt valmiina asennettavaksi mutta lattia jolle se tulee on auttamattoman vino. Nykyinen allas on samassa kohdassa vähän vinkkelissä ja vielä niin että toinen pää on alempana ja tästä päästä vielä toinen nurkka ehkä hiukan alempana. Reilu sata litraisen kanssa tuo vielä menee mutta yli kolmea sataa litraa en vinossa katso. Allas ja jalusta ovat Juwelin eli jalustan ja altaan väliin ei tule mitään styrokseja ja jalustakaapissa ei ole mitään säätöjalkoja vaan vain muoviset, suurehkot ja pyöreät tassut joita lisäksi on todella monta. Eli ei voi vain jotain/joitain nurkkia korottaa koska keskemmällä olevat tassut jäisivät ilmaan.

Mikä olisi kätevin tapa saada tuo allas suoraan? Mietin huopaa mutta eikö se ole liian heppoista? Paperilla olisi kätevä nostaa jalustaa eri verran kunkin tassun kohdalta mutta entä kun paperi veden roiskuessa kastuu? Vähemmän helpolta tavalta kuulostaa sitten vaneri, eli saisiko ohuin vaneripaloin tuon jotenkin mallattua suoraan...
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Itse tein 22mm paksusta lastulevystä tommoisen kuva
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Kolikot ovat ainakin siitä käteviä että ovat eri paksuisia - jos vain sattuvat sinun tapauksessasi sopimaan paksuudeltaan. Itse käytin niitä ja paperia umpipuisen jalustani alla kun lattialaudat ovat kuka milläkin korkeudella. Mutta minulla sinne ei kyllä roisku vettä.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Olisikohan mitään järkeä laittaa koko jalustan alle ohutta kovapuulevyä joka suojaisi lattiamattoakin painaumilta ja sen alle sitten asteittain pientä korotusta. Tosin tuosta levystä ei tainnut jollain olla hyviä kokemuksia kun meni vettä sinne alle...

Entä uskallanko täyttää altaan suoraan kokonaan kun jostain olen kuullut neuvottavan että olisi hyvä täyttää allas aluksi vain puoliksi jotta jalusta "tottuu".
Ainolii
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Ainolii »

Itse olen käyttänyt altaan suoristamiseen kumimattoa. Sitä on olemassa eri paksuisina. Myydään ainakin kumi/muovi-erikoisliikkeissä metritavarana. Jämäpaloja saa edullisesti ja saksilla voi leikata sopivan kokoisia paloja. Paloja sitten vaan päällekäin tarpeellinen määrä kunkin jalan alle.

Oman 580 litraisen täytin ensin puoliväliin ja vasta muutaman päivän päästä täyteen oman mielenrauhan vuoksi. En kyllä tiedä oliko sillä mitään merkitystä, mutta sainpahan nukuttua paremmin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”