Kaloille ilmaista ruokaa takapihalta

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
heedi
Starting Member
Starting Member

Kaloille ilmaista ruokaa takapihalta

Viesti Kirjoittaja heedi »

Suosittelen kaikille itikanpoikasten kuivatusta.
Minä teen tällä tavalla:

-kerään itikanpoikasia(ei haittaa, vaikka olisi muitakin örkkejä)
-otan ylimääräiset roskat pois
-siivilöin kankaan läpi
-kun itikoita on tarpeeksi, puserran ylimääräisen nesteen pois
-kaadan madot leivinpaperille, tai kankaalle(laita ulos, tai sisälle kuivamaan)
-levitä madot litteäksi kerrokseksi
-kolmenpäivän päästä ne ovat littanoita, jolloin niitä hieman paloitellessa tuleehiutaleruokaa.

Kalat tykkää kun siinä on vielä madonpaloja, ja muurahaisia

(ei nirsojen hommaa) [;)]
heidi
tinkero
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tinkero »

mistä löytyy itikanpoikasia, millasia ne on näoltään?
*kyselee idioottina* :roll:
Trinket
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trinket »

mua lähinnä mietityttää mitä ovat tekstissä mainitut "itikat". Itse käsitän oikeastaan kaikki hyönteiset itikoiksi, mutta kun sitten tuossa on erikseen mainittu "itikat ja muut örkit". Ja yhtäkkiä olikin puhe madoista o_O Siis mitä tässä nyt loppujen lopuksi kerättiin :D
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

Trinket kirjoitti:mua lähinnä mietityttää mitä ovat tekstissä mainitut "itikat". Itse käsitän oikeastaan kaikki hyönteiset itikoiksi, mutta kun sitten tuossa on erikseen mainittu "itikat ja muut örkit". Ja yhtäkkiä olikin puhe madoista o_O Siis mitä tässä nyt loppujen lopuksi kerättiin :D
Ilmeisesti tässä kerättiin hyttysentoukkia, joiden mukana tulee usein kaikkia muitakin öttiäisiä. Hyttysentoukat uiskentelevat kosteikoissa, joissa kehittyvät sitten lentokykyisiksi kiusankappaleiksi.
jossuliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jossuliini »

7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Huh, kuulostaa aika barbaariselta ruuanhankintakeinolta. :| Itsekin syötän kaloille hyttysentoukkia, mutta elävinä. Säilytyksen ajan ne asuvat vajaan puolen litran muovirasiassa, johon tarvittaessa vielä lisäilen vettä, ettei niillä olisi liian huonot olot. Ja huolehdin, ette yksikään toukka jää rasian reunaan tai vastaavaan paikkaan kuivumaan kuoliaaksi.

Millekään eläimelle ei saa tuottaa turhaa kipua, vai mitenkäs se menikään. Eläimiä ne on hyttysentoukatkin. :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
jossuliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jossuliini »

Mä syötän myös elävinä ne toukat, mutta lähinnä siitä syystä, että sätkytellessään akvaariossa ne laukaisevat kaloissa saalistusvimman. On mukavaa tietää että koko loppupäivä kaloilta kuluukin sitten ruokaa etsiessä ja toukkia tarkkaillessa, siis luonnollisen puuhan merkeissä :) .
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Toivottavasti ne eivät ole itikan poikasia, sillä jossain päin Suomea itikat tarkoittavat lehmiä, että silleen... :twisted: Pitäisi varmaan itsekkin testata tuota, vaikka tuo onkin jonkun mielestä (Maijan) raakaa. :?
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Hyttysentoukkia onkin aika vaikea kerätä ilman, että mukaan tulee roskia ja niitä "muita örkkejä".
"Haaveilu" puron tai lammikon rannalla kivaa hommaa, vaikkapa koko perheen voimin, eväät mukana jne. Lapsilla (ja välillä itselläkin) loppuilta sitten meneekin suurennuslasin ja hyönteiskirjan ääressä ihmetellessä mikähän tämäkin peto on ja kuka syö kenet, jos elävänä laittaa akvaarioon.. :)
Itsekin syötän kaloille mielellään elävänä, mutta olen myös pakastanut jääpalapusseihin!
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
jupeko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Jos ei oo mitään kosteikkoja lähettyvillä, niin hyvä keino on täyttää ämpäri vedellä ja laittaa se ulos tälleen alkukesästä. Niin kohta sieltä löytää niitä hyttysentoukkia. Joskaan ei niin paljon kun jostain lammesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”