Vallisnerian kuoleminen

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mantsikka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Vallisnerian kuoleminen

Viesti Kirjoittaja Mantsikka »

Olen ollut tyytyväinen kun ne on kasvanut mulla aina hyvin. Nyt kun viikko sitten jaoin puskan niin nyt se näyttää kuolleen. Mikähän sille tuli? Olen ennenkin "harventanut" sitä kun rupeaa rehottamaan likaa, muttei se ole noin suuttunut..
wantukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Olen kuullut, että vallisneriät ei pidä siitä, että ne otetaan altaasta kokonaan jaettavaksi. Ja jos jostakin syystä kasvin joutuu ottamaan pohjahiekasta pois niin sitä ei saa istuttaa liian syvään.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
piriki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piriki »

Voisiko tuon sulamisen aiheutta vesiarvojen muutos? Siskoni allas on pH.ltaan emäksisempi kuin minun, erona yksi kokonainen aste. Aluksi vallit 'sulivat' pois, kun annoin niitä hänelle, sitten ne alkoivat kasvaa uudelleen juuresta alkaen.
Lunatic
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lunatic »

Minulla tuli mieleen juurien katkeaminen. Itselläni vallisneriaa karsiessa kuolee aina muutama lehti, koska juuret katkeavat ja muutama lehti jää ilman juuristoa. Mutta jos ennenkin olet karsinut ja ongelmia ei ole ollut, niin tuskin kyse on siitä.
Mantsikka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mantsikka »

Ei kyllä tule mitään "järkevää" selitystä mieleen. Vesiarvot tuskit ovat muuttuneet koska mitään akvassa ei ole tapahtunut. En ottanut kasvia pois vedestä ollenkaan. Mutta jos sitten on vetäissyt herneet ja päättänyt kaskaista juurensa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”