Kotilo-ongelma

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
marjo77
Member
Member

Kotilo-ongelma

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

En tiedä onko varsinaista kotolo ongelmaa mutta 54l kääpiökynsisammakko altaassa on kotiloita useaa eri sorttia. Niitä ei mitään jumalatonta määrää ole mutta mua ärsyttää kun kasvit ja kannot on täynnä kotiloitten pska.

Joten voiko sinne laittaa kotilomyrkkyä vai kuoleeko sammakotkin? Kotilomyrkky on seran schneckopur.

Jos sampit ei oikein dikkaa ideasta mihin ne voisi siirtää käsittelyn ajaksi "ämpäriin?" ja mitä tarviis laittaa mukaan akvasta?

Nyt vaan niistä kotiloista ON päästävä.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
SepiMies
Junior Member
Junior Member

Re: Kotilo ongelma...

Viesti Kirjoittaja SepiMies »

[quote="marjo77"]Niitä ei mitään jumalatonta määrää ole mutta mua ärsyttää kun kasvit ja kannot on täynnä kotiloitten pska.quote]

Kotiloiden p****a 8O . Olen aina luullut, että kotilot eivät tällaista kasaa saa aikaiseksi, että silmää häiritsee. Noh aiheeseen eli voit kokeilla täysin myrkytöntä vaihtoehtoa eli raakaa perunaa siivuna akvaarioon ja sitten valot pois ja kun perunan siivun päälle ilmestyy kotiloita, siivu pois. Kääpiökynsisammakot ovat niin herkkiä, etten itse mitään myrkkyjä käyttäisi.
levä
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja levä »

Taikka sitten aika helppona vaihtoehtona kotiloansa (7,90) ostin juuri itse ja hyvin toimii. Kierteiset ja postitorvet jää sinne kivasti ja sitten vaan aamulla tyhjentää ansan.
Senja
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Senja »

Hyväksi todettu keino meillä on kotiloiden kerääminen pois. Tein itse kaksi kertaa niin että kävin kaikki kasvit läpi ja nypin kaikki kotilot + munat pois. Saman tein myös kaikille koristeille. Sen jälkeen on saattanut näkyä satunnaisesti kotilo jonka olen heti poistanut altaasta. Nyt tästä kotilojahdista on noin vuosi ja en ole enää kotiloita nähnyt.
Akvaario 275l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”