Avainkirjoahvenille pienempää seuraa?
Valvoja: Moderaattorit
Avainkirjoahvenille pienempää seuraa?
Olen tässä väsäilly tuota ~350 litraista allasta jonka keskipisteenä on tuo avainkirjoahven, mutta johon olisin jotain barbeja halunnut seuraksi. Tiikeribarbeja olen harkinnu mutta kun niistä tulee niin ristiriitaista tietoa niin ei oikein ole vielä varmuutta siitä miten ne innostuvat härnäämään avain raukkoja. Tottakai se on ihan parvesta ja ympäristöstä kiinni mutta näin yleistä kokemusta asiasta olisi mukava kuulla.
Siis yhtä tai kahta lajia barbeja haettaisiin.
Siis yhtä tai kahta lajia barbeja haettaisiin.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
5/6raitabarbeja, verkkobarbeja ja/tai kirsikkabarbeja. Mikään laji näistä ei normaalisti ole yltiökiinnostunut evien trimmaamisesta.
Meillä luettelemistani on ollut vain kirsikkabarbeja. Ne pistivät taistoherran evät sileiksi, mutta muut kalat saivat olla rauhassa. Arvaan että avaimet pääsevät evineen niiltä karkuun ongelmitta.
Meillä luettelemistani on ollut vain kirsikkabarbeja. Ne pistivät taistoherran evät sileiksi, mutta muut kalat saivat olla rauhassa. Arvaan että avaimet pääsevät evineen niiltä karkuun ongelmitta.
Mulla on avaimien kanssa punapääbarbeja ja verkkobarbeja. Punapäät ovat huikean kauniita ja kasvavat ihan kivan kokoisiksikin. Ovat myöskin jättäneet niin taistelukalan, paratiiskalan kuin avaimienkin evät rauhaan. Verkkobarbeja jaksan myös aina mainostaa, ovat äärettömän kilttejä nysväreitä. Lisäksi koiraat ovat todella kauniita.
Noista kirsikkabarbeista kyllä meni viehätys kun näin miten nopeasti lähti taistourokselta evät ja henki..ihan järkyttävää miten ne hyökkää päälle.
Mutta punapäät kyllä kävis sen puolesta että muoto on sama vähän korkea kuin tiikereilläkin.. Oliskohan nuo keltabarbit liian innokasta seuraa avaimille ja punapäille? Toisaalta olen kyllä noita verkkobarbeja jo jonkin aikaa seurannu..minkälainen väri niille uroksille nyt sitten ihan oikeasti tulee kotialtaassa kun kaupassa näyttävät aina sinisiltä ja siihen ei ole oikein uskomista..?
Mutta punapäät kyllä kävis sen puolesta että muoto on sama vähän korkea kuin tiikereilläkin.. Oliskohan nuo keltabarbit liian innokasta seuraa avaimille ja punapäille? Toisaalta olen kyllä noita verkkobarbeja jo jonkin aikaa seurannu..minkälainen väri niille uroksille nyt sitten ihan oikeasti tulee kotialtaassa kun kaupassa näyttävät aina sinisiltä ja siihen ei ole oikein uskomista..?
Verkkobarbikoiraista tulee ajan myötä upean sinivioletinmustia ja evät hehkuvat tiilenpunaisina. Naaraat ovat toki tasaisen harmaita mustilla laikuilla... Mutta tosi symppis kala.Cerberus_ kirjoitti:Noista kirsikkabarbeista kyllä meni viehätys kun näin miten nopeasti lähti taistourokselta evät ja henki..ihan järkyttävää miten ne hyökkää päälle.

Verkkobarbeista tulee isoina helkkarin komeita..
Tässä paras kuva siitä minkä löysin googlen kätköistä
http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aqua ... pis_2x.jpg
Ja on erittäin kiltti barbiksi
Sehän siinä onkin pirullista, kun kaupassa ne ovat mitään sanomattoman näköisiä, kun ovat niin pieniä. Paitsi jos kalat ovat ehtineet siellä kasvaa..
Tässä paras kuva siitä minkä löysin googlen kätköistä
http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aqua ... pis_2x.jpg
Ja on erittäin kiltti barbiksi
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sehän siinä onkin pirullista, kun kaupassa ne ovat mitään sanomattoman näköisiä, kun ovat niin pieniä. Paitsi jos kalat ovat ehtineet siellä kasvaa..
Juu toi on vielä enemmän punapääbarbien kohtalo... Näyttävät pieninä kaupassa kulahtaneilta tiikeribarbeilta. Aikuisena on mielestäni yksi akvaariokalojen helmistä. Omani ovat ehtineet jo reilun 6cm mittaan ja ovat kerrassaan upeita.brië kirjoitti:Sehän siinä onkin pirullista, kun kaupassa ne ovat mitään sanomattoman näköisiä, kun ovat niin pieniä. Paitsi jos kalat ovat ehtineet siellä kasvaa..
Verkkobarbi on barbiksi todella rauhallinen, kuten brië jo totesikin. Välillä tuntuu, että jäävät muiden kalojen jalkoihin jopa ruoka-aikana ja se jos mikä on 'epäbarbimaista'.
Keltabarbit
Mulla on keltabarbeja avainpariskunnan kanssa 240 l ja ei mitään ongelmaa ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Noita punapäitä minä olen havitellut ja huomenna toivottavasti saankin..
Verkkobarbeja siihen taidan näillä suosituksilla ottaa niin saavat kaikki elellä rauhallista kalanelämää, ei tarvii ottaa muista kauheesti stressiä..
Sitten eikun naarasta etsimään vielä helmipartispojalle.. Kiitos kaikille vaivaa nähneille!

Sitten eikun naarasta etsimään vielä helmipartispojalle.. Kiitos kaikille vaivaa nähneille!