Mitenkä ulkoa tuodut kivet kannattaa puhdistaa? Olen kuullut, että keittäminen olisi tehokas keino poistaa bakteerit, mutta nuo ovat tällä kertaa niin isoja, ettei niitä oikein saa keitettyä.
Siispä mikä neuvoksi? Riittääkö kunnon harjaus lämpimän veden alla, tai voiko käyttää jotain puhdistusainetta?
Kivien puhdistaminen
Valvoja: Moderaattorit
Itse olen ainakin vaan ihan pessyt ilman pesuainetta. Ei ne bakteerit yleensä mitenkään vaarallisia ole. Paljon vaarallisempaa on mielestäni käyttää jotain pesuainetta, mitä saattaa jäädä kiviin.
Jos jotain oikein pinttynyttä p**kaa täytyy pestä, niin käyttäisin haihtuvia aineta, joista vielä mahdollisesti haistaa onko niitä jäljellä.
Joskus ammoisina aikoina pesin kiviä ja kloritella ja huuhtelin painepesurilla. Nykyään kyllä käyttäisin lähtökohtaisesti puhtaampaa materiaalia.
ps. Omat neuvoni perustuvat aina empiiriseen tietoon.
Jos jotain oikein pinttynyttä p**kaa täytyy pestä, niin käyttäisin haihtuvia aineta, joista vielä mahdollisesti haistaa onko niitä jäljellä.
Joskus ammoisina aikoina pesin kiviä ja kloritella ja huuhtelin painepesurilla. Nykyään kyllä käyttäisin lähtökohtaisesti puhtaampaa materiaalia.
ps. Omat neuvoni perustuvat aina empiiriseen tietoon.