Voiko sisäsuodattimen patruunan korvata jollain
Valvoja: Moderaattorit
Voiko sisäsuodattimen patruunan korvata jollain
..muulla kuin valmistajan patruunalla? Katselen tässä Hydor crystal duo r05 II -suodatintani ja päähän pälähti, voisiko sen säiliön täyttää jollain muulla kuin kaupan patruunalla? Millä?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Voiko sisäsuodattimen patruunan korvata jollain
Voisi. Uuden vaahtomuovin voi helposti leikata suodatinmatosta tai jos tykkää niin sen voi korvata kokonaan makarooneilla ja ylempään koriin jotain huokoista substraattia.harriet kirjoitti:Hydor crystal duo r05 II -suodatin, voisiko sen säiliön täyttää jollain muulla kuin kaupan patruunalla? Millä?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
RPekka kirjoitti:Voisi. Uuden vaahtomuovin voi helposti leikata suodatinmatosta tai jos tykkää niin sen voi korvata kokonaan makarooneilla ja ylempään koriin jotain huokoista substraattia.harriet kirjoitti:Hydor crystal duo r05 II -suodatin, voisiko sen säiliön täyttää jollain muulla kuin kaupan patruunalla? Millä?
Ei ole koreja. Käytänkö vaikkapa pirkkaniksimäisesti sukkapöksyjä? Tai jos leikkaan suodatinmatosta palan, pitääkö sen olla tiiviisti suodatinpurkin seinissä kiinni..?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
No sitten se on erilainen suodatin kuin miksi sen tulkitsin. Luulin että tarkoitat tällaista suodatinta. Siinä tuo ehdottamani ratkaisu olisi mahdollinen toteuttaa.harriet kirjoitti:Ei ole koreja. Käytänkö vaikkapa pirkkaniksimäisesti sukkapöksyjä? Tai jos leikkaan suodatinmatosta palan, pitääkö sen olla tiiviisti suodatinpurkin seinissä kiinni..?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Jos haluaa käyttää biologista suodatinmatskua tuossa, niin suosittelen Renan Bio Chem starseja. Ne on rankattu maailman parhaaksi biologiseksi suodatinmateriaaliksi.
Niitä myydään 4 ja 20 pakkauksissa (tuollainen 20 pakkaus riittää valmistajan mukaan yksin 400 litraisen akvaarion biologiseksi suodattimeksi.
Mikäli taas haluaa valmistaa itse nuo täytepatruunat, niin itse olen tehnyt karkeasta suodatinmatosta patruunoita juurikin noihin crystalin suodattimiin. Karkeasta siksi, että se ei tukkeennu läheskään niin nopeasti kuin hienompi matto.
Niitä myydään 4 ja 20 pakkauksissa (tuollainen 20 pakkaus riittää valmistajan mukaan yksin 400 litraisen akvaarion biologiseksi suodattimeksi.
Mikäli taas haluaa valmistaa itse nuo täytepatruunat, niin itse olen tehnyt karkeasta suodatinmatosta patruunoita juurikin noihin crystalin suodattimiin. Karkeasta siksi, että se ei tukkeennu läheskään niin nopeasti kuin hienompi matto.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Tuhannesti kiitos tuosta linkistäsi. Ostin tuon Hydorin käytettynä muun paketin yhteydessä, enkä ollutkaan tutkinut sitä vielä riittävästi! On siellä pieni kori sittenkinRPekka kirjoitti:No sitten se on erilainen suodatin kuin miksi sen tulkitsin. Luulin että tarkoitat tällaista suodatinta. Siinä tuo ehdottamani ratkaisu olisi mahdollinen toteuttaa.harriet kirjoitti:Ei ole koreja. Käytänkö vaikkapa pirkkaniksimäisesti sukkapöksyjä? Tai jos leikkaan suodatinmatosta palan, pitääkö sen olla tiiviisti suodatinpurkin seinissä kiinni..?