Kalasto 300-litraiseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sihvustan
Starting Member
Starting Member

Kalasto 300-litraiseen?

Viesti Kirjoittaja Sihvustan »

Olisikos teillä yhtään ideoita? Mahd. helppohoitoisia, pitkäikäisiä & kauniita. Kokemusta akvaarioista muutama vuosi ja nyt sitten saatais uus tällanen :)
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

Mulla on juuri saman kokoinen allas, josta olen yrittänyt väsätä hollantilaistyylistä hyvin runsas kasvista allasta, Olen siinä onnistunutkin joniknlaisesti ja altaassani on tällä hetkellä 23 hyvinvoivaa kasvilajia (käytän hiilidioksidia ja tietysti lannoitusta, ja valoa on paljon), sekä kaloja 8 lajia. Keskivedessä ui kaksi tetraparvea ( yht 16 kpl) , pohjalla on kirjomonnisia (6 kpl), noitamonneja (2 kpl) ja nokkamonneja (1 kpl, tulossa vielä pari kappaletta) , sekä helmipartamonni, ja kaksi pientä koruplekoa, jotka ovat eri lajeja.

Siinä olis mun samankokoinen altaani, kuin sulla. Toivottavasti saat siitä ideoita. Tosin lajit mitä minulla on eivät kaikki välttämättä ole sellaisia hyvin helppohoitoisia.
Sihvustan
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sihvustan »

Njoo, kyllähän tuo auttoi :)
Senja
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Senja »

Meille on tulossa 275 litrainen allas, joka ei ihan tuota 300 ole, mutta melko lähellä kuitenkin :roll: .
Sinne on tulossa myös melkoisen paljon kasveja ja kaloiksi seuraavan laista:
- perhoskirjoahven pariskunta tai 2-3 töyhtökääpiöahventa
- 10 kynäkalaa
- 20 kiilakylkeä
- 10 helmimonnista
- 8 piikkisilmää
- 1 partamonni
Päädyin itse näihin kaloihin koska ovat mielestäni todella kauniita ja käsittääkseni melko helppohoitoisiakin. Perhoskirjoahvenet vaan taitavat olla tarkkoja vedenvaihtojen suhteen.
Akvaario 275l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”