Ostin sen kesällä eräästä helsinkiläisestä akvaarioliikkeestä ja hintaa oli tommoset 35 e. Olisi pitänyt kirjoittaa se nimi ylös... Kuvaa kyseisestä kaverista ei valitettavasti ole
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Valvoja: Moderaattorit
iekku kirjoitti:Ei kait tähtipartis 35 euroa sentään maksa liikkeissäkään...Ja ei kasvane ihan noin isoksikaan? Ja keltaisia palloja..? Omat tähtipartikseni ovat kyllä mustia, koristettuina valkoisilla pisteillä ja pyrstön reunalla.
Arvaisin vaikkapa kultajuovaplekoa, mutta se ei kyllä ala tähdellä
Joo, tästä tulikin mieleeni, että minun on pitänyt kirjoittaa tästä "galaxiaksesta". En ole edelleenkään vakuuttunut, että se on oikea P.albomaculatus. Silmääni sattui Erwin Schramlin artikkeli, jossa ensi kertaa esiteltiin LDA 31:lle nimi albomaculatus. Heti ensimmäinen vaikutelma oli, että "galaxias" ei voi olla sama kala. Jokainen voi itse miettiä asiaa ja katsella oheisesta linkistä myös löytyviä saksalaisen Dreymannin kuvia, jotka esittävät oikeaa albomaculatusta. Pisteiden lukumäärään ei kannata juuttua, vaikka kyllä sekin ero olisi ihmeteltävän suuri. Tärkeintä on ruumiin ja erityisesti pään muoto.Voisikohan kyseessä olla helmipuupleko? Ainakin kuvauksesi sopii siihen melko hyvin:
http://www.uta.fi/~sk63895/akvaario/helmipuupleko.html
prboy kirjoitti:Joo, tästä tulikin mieleeni, että minun on pitänyt kirjoittaa tästä "galaxiaksesta". En ole edelleenkään vakuuttunut, että se on oikea P.albomaculatus. Silmääni sattui Erwin Schramlin artikkeli, jossa ensi kertaa esiteltiin LDA 31:lle nimi albomaculatus. Heti ensimmäinen vaikutelma oli, että "galaxias" ei voi olla sama kala. Jokainen voi itse miettiä asiaa ja katsella oheisesta linkistä myös löytyviä saksalaisen Dreymannin kuvia, jotka esittävät oikeaa albomaculatusta. Pisteiden lukumäärään ei kannata juuttua, vaikka kyllä sekin ero olisi ihmeteltävän suuri. Tärkeintä on ruumiin ja erityisesti pään muoto.Voisikohan kyseessä olla helmipuupleko? Ainakin kuvauksesi sopii siihen melko hyvin:
http://www.uta.fi/~sk63895/akvaario/helmipuupleko.html
Onko plekosi Viherkalasta? Minunkin plekoni on nimittäin sieltä, joten voisivat olla samaa tuontierää.Martsu kirjoitti:Yritin ottaa kauppiaaseen yhteyttä sähköpostilla heti oston jälkeen, mutta hän ei ole vastannut. Siitä olen aivan varma ettei se ole tähtipartis. Muistan kauppiaan sanoneen, että näitä on ilmeisesti usein myynnissä, ettei se kovin harvinainen varmasti ole.
Ja vastaus tähän pulmaan löytynee tästä:skare kirjoitti:Onko plekosi Viherkalasta? Minunkin plekoni on nimittäin sieltä, joten voisivat olla samaa tuontierää.
Martsu kirjoitti:Ostin sen kesällä eräästä helsinkiläisestä akvaarioliikkeestä ja hintaa oli tommoset 35 e.