Tetrojen parveutuminen

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kala-laura
Starting Member
Starting Member

Tetrojen parveutuminen

Viesti Kirjoittaja kala-laura »

Onko mahdollista/normaalia, että neontetrat ja rubiinitetrat muodostavat yhteisen parven? Mulla ne näyttäs tehneen niin. Ei mitään pelkoa, mutta kiinnostaa tietää, onko tällainen käytös normaalia:D
-Silli-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -Silli- »

Mitä isompi parvi, sitä turvallisemmat oltavat kalayksilön kannalta. Eihän sitä tiedä mikä hauki vielä jonain päivänä niiden eteen akvaariossa ui! 8O Vaikka tottahan tuo on, että aika harvoin eri lajin yksilöt muodostavat tiiviin parven...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Itse asiassa tuo on normaalia. Jos on saman mallisia tetroja, vaikkakin eri värisiä, niin ne parveilevat yhdessä. Siksi itse suosittelen aina kahden parven haluajille kahta täysin eri muotoista tetraa samaan akvaarioon (esim. punapäätetra ja timanttitetra).
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-Silli-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -Silli- »

Mari kirjoitti:Itse asiassa tuo on normaalia. Jos on saman mallisia tetroja, vaikkakin eri värisiä, niin ne parveilevat yhdessä.
Hmm, ihan järkeenkäypäähän tuo on. Aina oppii uutta.. :)
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

vähän asiasta poiketen itselläni kupari- ja täplämonniset teki ison ja upean parven joskus minun 750litrasessani.

Naamiomonniset pysyivät enemmän omissa oloissaan joten niistä luovuin kun en löytänyt lisää.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Mari kirjoitti: Siksi itse suosittelen aina kahden parven haluajille kahta täysin eri muotoista tetraa samaan akvaarioon (esim. punapäätetra ja timanttitetra).
Meillä kyllä menevät timantit ja punapäät sievästi samaan parveen, jos kolistelen tai muuten säikyttelen niitä. Mahtavatkohan olla ihan normaaleja. :mrgreen: Normaalisti kumpikaan laji ei kovin tiiviisti parvessa elele, vaan ovat levällään ympäri akvaariota.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taju »

Meillä kyllä musta-aaveet ja rubiinit muodostavat ihan omat parvensa esim. vedenvaihtoletkun nähdesään.

Akvaarioliikkeessä olivat rubiinit ja sinineontetrat samassa altaassa ja aina yhtenä yksikkönä. :D

Kyllä ilmeisesti tähän parveutumiseen vaikuttaa myös tetrojen koko. Esimerkiksi kerritetrat eivät näyttäisi rubiinien kanssa parveilevan, olen näitäkin nähnyt yhdessä. Kerrit ovat vissiin liian isoja mennäkseen rubiineihin täydestä. :mrgreen:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Meillä vallitsee kerrien ja kuparien välillä viha/rakkaussuhde. Välillä ollaan hyvää pataa keskenään ja hengaillaan kaikki yhtenä kasana, seuraavassa taas mennään peräkanaa niin lujaa kuin evistä lähtee.
On se kyllä huvittavan näköistä kun n. 4-5cm kerri painaltaa tuhatta ja sataa karkuun yhtä-kolmea n. 2cm:n pituista kuparitetraa :mrgreen: .
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
viivis
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja viivis »

Minulla Sitruunatetrat ja Kardinaalitetrat liikkuivat tiiviinä parvena siihen aikaan kun olivat samassa altaassa. Nyt muutossa muuttavat samaan altaaseen jälleen, Kardinaalit pienemmästä isompaan. Saa nähdä kuinka sitten käy.

Kardinaalitetrat oppivat Sitruunoilta rohkeampaa käytöstä :) Joka oli minun mielestä ihan suotavaa. Eivät aiemmin uskaltautuneet oikein pinnasta käydä ruokaa hakemassa, mutta silloin oli pakko, jos meinasi syödäkseen saada.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”