Kalasto 75l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ap79
Junior Member
Junior Member

Kalasto 75l

Viesti Kirjoittaja ap79 »

Elikkä olen pyhittänyt tuon kokoisen altaan makkarakaloilleni, mutta olen jonkin aikaa tässä miettinyt voisiko sinne jotain muutakin laittaa. Eli nykyinen kokoonpano: 1+2 makkarakalaa, 2 piikkisilmää, pH ~7, GH 5, KH 3,5, 25C. Kääpiöpalloja mietin jossain vaiheessa tuon ruokavalionkin takia, mutta niiden sopivuudesta makkaroiden kanssa sain hieman negatiivisia kokemuksia. Taistelukalakoirastakin kokeilin, joka lähti jäähylle isoon altaaseen heti ekasta osumasta makkarakalaan.

Eli syötän makkarakaloja pelkästään pakastesurvareilla, -artemialla ja -sulkasääskentoukilla. Olisiko mitään pientä parvikalaa jota voisi tuonne ajatella?
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

Tuonne voisi mennä parvi pieniä rasboroja. :P
liero
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja liero »

menisi intiaanisulatkin tahi neonit [;)] makkarat ei kokemukseni mukaan tykkää seeprakaloista, joten ei... Jotain rauhallista.. vaikka joku pieni tetra.
ap79
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ap79 »

Nostellanpas tässä nyt hieman omaa aihetta... Eli tuon sinileväongelman kanssa painittuani olen tullut siihen tulokseen, että ongelma johtuu paljolti altaan alhaisesta nitraattipitoisuudesta. Kaloja on siis liian vähän.

Voisiko tuonne em. altaaseen ajatella hunajarihmapariskuntaa ja muutamaa ottoa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”