Katkaravut kenenkään ruokalistalla?
Valvoja: Moderaattorit
Katkaravut kenenkään ruokalistalla?
Elikkä pitäisi olla katkarapuja altaassa 10kpl, mutta tuntuu koko ajan häviävän tai ovatko hyvin piillossa? Kaloja on 3 partamonnia, 15 kiilakylkeä, 5 täplämonnista ja 3 kööpiötöyhtöä, joista 2 pientä naarasta ja 1 uros joka myös aika pieni. Mikään kala ei ole sen kokoinen edes että katkis mahtuisi edes kokonaan suuhun ja jos söisivät niin luulisi jotain paloja jäävän mutta ei. Eli onko tässä kalastossa syyllisiä, ei missään vaiheessa ole kukaan kyllä uhitellu niitä vaikka lähellä ollut. Niin joo, 9miljoonakalan poikasta myös jotka tulivat kylkiäisinä rapujen ostossa, jotka vielä pienempiä ja kaikki hyvin hengissä, ne ovat muuttamassa kummiskin pian. Turhaako olen huolissani vai?!?
Re: Katkaravut kenenkään ruokalistalla
Tarkoitatko tuolla töyhtökääpiöahventa? Epäilisin itse niitä syyllisiksi rapujen katoamiseen. Ei ole myöskään mahdotonta, että ravut olisivat vielä elossa altaassasi, sillä saattavat piileskellä. Katkaravut ovat taitavia piiloutumaan.janma kirjoitti:kööpiötöyhtöä
By the way, töyhtökääpiöahvenille suositellaan lajiallasta
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
Katkikset ovat varmaan vaan piilossa tai sitten menehtyneet jostain syystä (partikset korjaavat raadot pois nopeasti). Omassa altaassani elelee hurja määrä erikokoisia katkarapuja mm. timanttirihmakalojen kanssa (jotka ovat muuten hurjia ahmatteja
). Olen huomannut vain pienempien poikasten kiinnostavan kaloja ja niitä väijytäänkin ja napsitaan ahkerasti. Isommat katkaravut saavat olla rauhassa, toki niitäkin saatetaan joskus hieman hätyytellä, mutta en ole huomannut niiden joutuneen ruokalistalle.

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Meillä katosivat pikkuruiset red crystal- katkaravut, ja epäilen niiden joutuneen helmirihmojen ruokalistalle
Amanot tulivat isompina, eikä niitä ole kukaan hätyyttänyt. Kuoren vaihdon aikana vaan katoavat viikoksikin niin ettei näy vilaustakaan. Piiloutuvat todella hyvin.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Täysikasvuisen töyhtökääpiöahvenen suuhun kyllä menee rapuset. Mulla hävisi kaikki greenit samasta altaasta mihin laitoin töyhtiksiä.
No en ole tämmöisestä kuullut? Menevät kyllä mainioisti muidenkin kalojen kanssa jos on tarpeeksi tilaa niiden reviirille.koss kirjoitti:By the way, töyhtökääpiöahvenille suositellaan lajiallasta![]()
Meillä katosi myös töyhtökääpiöiden ansiosta 4kpl todella kauniita Red Cherry - katkarapuja, Nyt altaassa on isompia Caridina Japonicoja ja ne saavat olla rauhassa.
Allas 180l ja ravut keikkuvat koko ajan esillä. Altaassa on myös muutamia muita katkarapuja joiden lajista en ole päässyt selvyyteen ja ne ovat vähän arempia tapauksia, niitä näkee vain valojen sammuttua.
Myös minulle kauppias sanoi että joojoo menee töyhtöjen kanssa ei ne niitä syö... no toisin kävi vain 1 poikanen selvisi ja asustelee nyt 40l altaassa greenien kanssa. Eli piti tässäkin tapauksessa ottaa opikseen kantapään kautta se että ei kannata uskoa kaikkea (tai mitään) mitä eläinkauppias vakuuttaa..![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Allas 180l ja ravut keikkuvat koko ajan esillä. Altaassa on myös muutamia muita katkarapuja joiden lajista en ole päässyt selvyyteen ja ne ovat vähän arempia tapauksia, niitä näkee vain valojen sammuttua.
Myös minulle kauppias sanoi että joojoo menee töyhtöjen kanssa ei ne niitä syö... no toisin kävi vain 1 poikanen selvisi ja asustelee nyt 40l altaassa greenien kanssa. Eli piti tässäkin tapauksessa ottaa opikseen kantapään kautta se että ei kannata uskoa kaikkea (tai mitään) mitä eläinkauppias vakuuttaa..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)