![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta nyt tarvittais apua. Taistot kutivat seura-akvaarioon, jossa niillä on kaverina pikkumonnisia ja rusokiilakylkiä. Olisi todella kivaa, jos tuosta kalojen kudusta tulisi ihan aikuiseksi kasvavia kaloja edes muutama, mutta nyt on vähän ideat lopussa, että mitä teen. Epäilen, että kutu/uivat poikaset eivät tuossa akvaariossa elä kovin pitkää elämää. Mietin akvaarion jakamista, mutta en oikein tiedä millä sen tekisin. Suodatinmatto kai olisi hyvä, mutta sellaista en taida tähän hätään mistään ihan yhtäkkiä saada. Käykö muu vaahtomuovi tähän hommaan esim. joku mitä saisi mahdollisesti rautakaupasta?
Itsellä mulla on kelluva poikasallas, mutta en oikein tiedä miten uskaltaisin siihen tuota kuplapesää ja isi-kalaa yrittää siirtää. Kala varmaan sekoaisi ja lakkaisi hoitamasta pesää? Sitten mietin sellaista vaihtoehtoa, ettei auta muu kuin olla kytiksessä ja tarkkailla jos kudusta kuoriutuu poikasia, ja sitten napata ne haavilla kelluvaan poikasaltaaseen. Mutta enpä usko että sitä itsekkään on ihan koko ajan kotona tässä.
Sitten mulla olisi vielä n. 10 litran muovinen "akvaario", johon on aivan ylitehoinen suodatin, eikä lämmitintä ollenkaan.
Siispä, mitä ihmettä minä tekisin?