Red Cherry ja Crystal Red
Valvoja: Moderaattorit
Red Cherry ja Crystal Red
Eli jos ottaisin molempia yksi,niin tarviiko elää pelossa että ne lisääntyisivät yhdessä?
Minkäs ikäisiksi noi katkat elää?

Mikäs siinä niin kamalaa on jos ravut lisääntyvät? Ainahan ylimäräiset, jos niitä tulee, voi myydä kauppaan/muille harrastajille. Ja jos ei edes halua niitä niin hankkii akvaarioon kaloja jotka syövät ravunpoikaset. Kummastuttaa.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Red Cherry ja Crystal Red
AY kyllä taisi tarkoittaa, että tarvitseeko niiden pelätä risteytyvän. Siis ei, koska kuuluvat eri sukuihin (Caridina ja Neocaridina). Muutenkin ne saattavat olla varsin toimiva yhdistelmä.
Katkaravut kuulemma elävät noin vuoden, mutta kanta on helppo ylläpitää, koska ne lisääntyvät niin nopeasti.
Poikasille kyllä löytyy ottajia aivan varmasti, joten lisääntymisestä sinänsä ei tarvitse huolehtia. Jos kenellekään muulle ei crystal red-poikaset kelpaa niin minulle ainakin.
Katkaravut kuulemma elävät noin vuoden, mutta kanta on helppo ylläpitää, koska ne lisääntyvät niin nopeasti.
Poikasille kyllä löytyy ottajia aivan varmasti, joten lisääntymisestä sinänsä ei tarvitse huolehtia. Jos kenellekään muulle ei crystal red-poikaset kelpaa niin minulle ainakin.

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Pääsääntöisesti Caridina ja Neocaridina sukujen edustajat eivät risteydy, eikä useimmat Caridina lajitkaan lisäänny keskenään.AnniinaH kirjoitti:Tähän risteytymiseen liittyn niin Red Cherry ja Bumblebee, risteytyykö? Tai Green ja Bumblebee? Löysin vähän sevavaa tietoa onko bumblebee Caridina vai Neocaridina mutta on kai se sitten kuitenkin Caridina? Mikä on wirbellosessa bumblebee, hummel(ko)?
Sen sijaan Neocaridina suvun sisällä tapahtuu ristiin sikiämistä, ilmeisesti hyvin samankaltaisen lisääntymiskäyttäytymisen takia.
Bumblebee, Caridina cf. breviata "bumblebee", on saksaksi Hummel-Garnale.
-Sami-