Red Cherry ja Crystal Red

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
AY
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Red Cherry ja Crystal Red

Viesti Kirjoittaja AY »

Eli jos ottaisin molempia yksi,niin tarviiko elää pelossa että ne lisääntyisivät yhdessä? :roll: Minkäs ikäisiksi noi katkat elää?
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Mikäs siinä niin kamalaa on jos ravut lisääntyvät? Ainahan ylimäräiset, jos niitä tulee, voi myydä kauppaan/muille harrastajille. Ja jos ei edes halua niitä niin hankkii akvaarioon kaloja jotka syövät ravunpoikaset. Kummastuttaa.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
AY
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja AY »

Kummastuttaa????
Mitäs kummallista siinä on,jos haluaa pitää kannan kurissa eikä halua
"ei toivottuja" pienokaisia jolle vielä sitten pitäisi etsii uusi koti.
Onneksi meitä on moneksi! 8-)
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Re: Red Cherry ja Crystal Red

Viesti Kirjoittaja 7330 »

AY kyllä taisi tarkoittaa, että tarvitseeko niiden pelätä risteytyvän. Siis ei, koska kuuluvat eri sukuihin (Caridina ja Neocaridina). Muutenkin ne saattavat olla varsin toimiva yhdistelmä.

Katkaravut kuulemma elävät noin vuoden, mutta kanta on helppo ylläpitää, koska ne lisääntyvät niin nopeasti.

Poikasille kyllä löytyy ottajia aivan varmasti, joten lisääntymisestä sinänsä ei tarvitse huolehtia. Jos kenellekään muulle ei crystal red-poikaset kelpaa niin minulle ainakin. :mrgreen:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

No minusta ainakin kalojen ja muiden öttiäisten lisääntyminen on juuri niitä mielenkiintoisimpia ja ihanimpia asioita tässä harrastuksessa!
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
AnniinaH
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnniinaH »

Tähän risteytymiseen liittyn niin Red Cherry ja Bumblebee, risteytyykö? Tai Green ja Bumblebee? Löysin vähän sevavaa tietoa onko bumblebee Caridina vai Neocaridina mutta on kai se sitten kuitenkin Caridina? Mikä on wirbellosessa bumblebee, hummel(ko)? :mrgreen:
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

AnniinaH kirjoitti:Tähän risteytymiseen liittyn niin Red Cherry ja Bumblebee, risteytyykö? Tai Green ja Bumblebee? Löysin vähän sevavaa tietoa onko bumblebee Caridina vai Neocaridina mutta on kai se sitten kuitenkin Caridina? Mikä on wirbellosessa bumblebee, hummel(ko)? :mrgreen:
Pääsääntöisesti Caridina ja Neocaridina sukujen edustajat eivät risteydy, eikä useimmat Caridina lajitkaan lisäänny keskenään.
Sen sijaan Neocaridina suvun sisällä tapahtuu ristiin sikiämistä, ilmeisesti hyvin samankaltaisen lisääntymiskäyttäytymisen takia.

Bumblebee, Caridina cf. breviata "bumblebee", on saksaksi Hummel-Garnale.
-Sami-
AnniinaH
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnniinaH »

Voin siis turvallisesti laittaa samaan akvaarioon yhdistelmän red cherry - green - bumblebee ?
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

AnniinaH kirjoitti:Voin siis turvallisesti laittaa samaan akvaarioon yhdistelmän red cherry - green - bumblebee ?
Jep. Itse asiassa mulla on juuri tuollainen yhdistelmä yhdessä katkarapualtaassa.
-Sami-
Kabuum
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kabuum »

kyllä ne voi reilusti yli vuoden elää, itelläni on caridina japonica mussutellu leviä melkeen kolme vuotta ja oli täyskasvunen jo ostettaessa. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”