Kiljupullosta
Valvoja: Moderaattorit
Kiljupullosta
Olen päätynyt lisäämään hiilidioksidia akvaan, kun kasvit kasvavat aika huonosti. Olen lukenut useita viestiketjuja aiheesta. Ensin ajattelin laittaa kiljupullon letkun ihan vain sellaisenaan akvaan ja ilmakiven hajottamaan kuplia, mutta luin myös, että monet olivat laittaneet letkun sisäsuodattimen johonkin (mikäs se sanahirvitys nyt olikaan), mutta en ihan tasan tajua..eli mulla sisäsuodatin Hydor Crystal Duo R II enkä hoksaa mihin siihen sen letkun vois tökätä ja olisiko aluksi parempi antaa sen letkun olla ilmakiven kanssa ettei tule yhtäkkisesti liikaa? Ph - mutta on -mulla myös suht korkea yli 7 mutta alle 7,5. Miten käytännössä tämä hiilidioksidi otetaan pois yöllä käytöstä?Koko letku pois akvasta?
-
sadie
- Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Minulla on muutamassa altaassa käytössä ihan vain ilmastinkivi. Se on helppo napata pois altaasta jos siltä tuntuu, mutta olen pitänyt sen yölläkin paikallaan. Yöllä meillä on sen verran viileämpi ilma, ettei liivatehiivate käy kovinkaan suurella teholla.
Yhdessä on altaassa on liivatehiivate kiinnitetty tetran levittimeen (Leppävaariosta sai ostaa pelkän levittimen ilman hiilidioksidipulloa) ja se on siis kaiken aikaa myöskin käytössä.
Yhdessä on altaassa on liivatehiivate kiinnitetty tetran levittimeen (Leppävaariosta sai ostaa pelkän levittimen ilman hiilidioksidipulloa) ja se on siis kaiken aikaa myöskin käytössä.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
Kyllähän se niinkin onnistuu.Kapa kirjoitti:Onnistuuko tuo hiilarin lisääminen myös niin, että hiilaripullosta tuleva letku laitetaan sisäsuodattimeen siten että se imee tämän hiilidioksidin ja levittää sen siten akvaarioon? Ettei tarvitsisi alkaa kyhäilemään niitä puolikkaita limukkapulloja akvaan sisälle?
96l+38l+20l
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Niin kauan kun hiilidioksidia ei tule enemmän kuin mitä pumppu jaksaa työntää ulos. Muuten pumppu "horaa ilmaa" (hiilidioksidia) ja pumppaus loppuu.Kapa kirjoitti:Onnistuuko tuo hiilarin lisääminen myös niin, että hiilaripullosta tuleva letku laitetaan sisäsuodattimeen siten että se imee tämän hiilidioksidin ja levittää sen siten akvaarioon? Ettei tarvitsisi alkaa kyhäilemään niitä puolikkaita limukkapulloja akvaan sisälle?
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.