Miten sen bakteeripitoisuuden saa selville muuten, kuin tuolla varsinaisella nitriitti testillä? Eli haen siis tapaa, mitä ei yleensä ole näissä "perus" vesiarvotesteissä...
Asia alkoi askarruttamaan, kun aikaa sitten muuton yhteydessä testasin pelkän kraanaveden ja otin selville kaupungin teettämän vesitestinkin. Noh, arvoja tässä sen tarkemmin luettelematta (halukas löytää ne Iisalmen sivustojen kautta haulla tms) katselin niitä ja ajattelin että ne periaatteessa kävisivät jollekin kalalle suoraan, korkeintaan pienillä muutoksilla.
Mietin siis, että kun jokainen (jopa minä

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuntuu, että olen pohtinut asiaa pääni pyörälle miettien samalla, että miten ne kalat selvisivät kun ei ollut vielä näitä hienoja vesitestejä ja muita hienouksia.. Jotenkin vaan tuntuu, että kunnan /kaupungin omilla vesiarvoilla on ollut sen verran tekemistä että toinen sopii toiselle ja toinen toiselle, jolloin siis toiset kalat ovat kestäneet ja toiset eivät...
Mutta eipähän tässä voi muuta sanoa, kuin että ennen oli ennen ja nyt on nyt = onni että voimme seurata vesiarvojamme edes jonkun verran..

BTW: Akvaarioista minulla sitten on kokemusta, joten varsinaisia hoito-ohjeita yms en kaipaa, vaan kanssapohdiskelua / vastauksia esittämääni kysymykseen..