Heippa* Onko parempaa tietoa, mikä ero on hopeamollilla ja albiinomollilla? Luulin ostavani albiinomolleja, mutta myyjä sanoi, että
ne on hopeamolleja. Akvaariossani oli yksi albiinomolli ja ostin sille
kavereita. Onko ne nyt sitten eri kastia?
Jostain jäänyt sellainen tieto mieleen, että albiinomollit ylijalostettuja,
ja sairastuvat helposti. Onkohan totta? Käytännössä olen kyllä huomannut, että albiinomollit tarkkoja veden puhtauden suhteen.
Kaksi olen menettänyt jollekkin bakteeritaudille, ilmeisesti.
Ostin noin vuosi sitten 220 litran vanhanaikaisen akvaariopaketin
siis käytettynä. Ja siinä ulkosuodatin. Onkohan se liian vanhanaikainen.
Kuinkahan niitten teho heikkenee ajan myötä? vesi kiertää kyllä akvaariossa ja kalat ui tehokkaasti sisäänmenovirtauksessa, että
kyllä siinä pumpussa ytyä vielä on : ) . Onko haittaa, kun olen
laittanut sisäsuodattimenkin, sellaisen vanhan, joka tarkoitettu n. 60 liraseen? Kalat tykkäävät uida virtauksissa, ja nyt virtausta siis kahteen suuntaan. Tehottomampi virtaus pohjan lähellä ja se pääsuodatinputki on noin 20cm pinnasta. Olisiko parempi jos virtausta syntyisi tehokkasti pintaan, hapettaisiko paremmin? Kalat ei sitten temppuile virtauksessa niin usein jos putki aikalailla pinnassa.
Pitkä juttu, jaksaakohan joku lukea : ).
Albiinomolli tai hopeamolli?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vesimiesnainen72
- Starting Member

- Viesti:
Albiinomolli tai hopeamolli?
deep blue blue
-
Vesimiesnainen72
- Starting Member

- Viesti:
Hei
Onko niin ? tiedän, että albiinomonneilla punaiset silmät...
Mulla ei sitten ole yhtään albiinomollia vaan ne on sitte varmaan niitä hopeamolleja ok : ) .
Heippa
Mulla ei sitten ole yhtään albiinomollia vaan ne on sitte varmaan niitä hopeamolleja ok : ) .
Heippa
deep blue blue
-
Vesimiesnainen72
- Starting Member

- Viesti:
Adrianna Annan akvaariokalat
Huomasin myös, että Annan akvaariokalat-kuvissa pantterimonninen, jonka olen ostanut leopardimonnisena . Pariskunta mulla ja tosi hyvin siis sattui, että sain pariskunnan. Hauskaa katsella niitten menoa. Söpöjä lylleröitä. Niitäkin saisi olla enemmän, esim. 4 niin olisivat vähän seurallisempia. Imunuolimonneja kans vain kaks mulla. Niitä sais olla
monta. Olen nähnyt, miten hurjaa menoa pitävät jos useampia. 5 tai 6 vois olla, niin levät sais kyytiä, vaikkei levä olekaan ongelma akvaariossani. Heido*
monta. Olen nähnyt, miten hurjaa menoa pitävät jos useampia. 5 tai 6 vois olla, niin levät sais kyytiä, vaikkei levä olekaan ongelma akvaariossani. Heido*
deep blue blue
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kaikki corydoras-monniset ovat parvikaloja, joten suositan että otat niitä lisää, yht. 6kpl on normaali parven minimi. Nämä rakastavat hienoa hiekkaa, kenestäkään ei ole kivaa tökkiä nenäänsä soraan
. Mitä imumonneja sinulla on, partamonneja? (Yllä koiras, alla naaras)

Näitä olisi hyvä pitää 1kpl/100l, agressiivinen reviirikala joka sikiää kuin hiiriparvi, joten kannattaa ottaa vaikka kaksi naarasta jos useamman haluaa. Toisaalta porukassa viihtyvä levänsyöjä olisi nuolimonni

Mitäs kaloja sulla asuu, ja kuinka monta?

Näitä olisi hyvä pitää 1kpl/100l, agressiivinen reviirikala joka sikiää kuin hiiriparvi, joten kannattaa ottaa vaikka kaksi naarasta jos useamman haluaa. Toisaalta porukassa viihtyvä levänsyöjä olisi nuolimonni

Mitäs kaloja sulla asuu, ja kuinka monta?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
Vesimiesnainen72
- Starting Member

- Viesti:
Hei
Ostin 6 imunuolimonnia aikoinaan, mutta osa niistä ei selvinny. Ne myytiin sairaina. Menin kauppaan sanomaan asiasta. Myyjä sanoi, että on itsekkin ihmeissään, kun niin sitkeä tauti siihen akvarioon iskenyt, josta myivät imunuolimonneja. Tosin sitten ei niitä enää myyty, mutta siitä akvaariosta sai varata sairaita kaloja : ) . Kokkola pieni paikkakunta, vain kaks akvaariokalakauppaa, kummassakin palvelu usein epäammattimaista. En tiedä onko yleistä sitten tuolla alalla...
Akvaarioita olen harrastanut melkein koko ikäni. Tällä hetkellä on 80litran akvaario, jossa asustaa itse kasvattamia mustamolleja vai sanotaanko mustia samettimolleja. Määrä vaihtelee, 15 tällä hetkellä.
Ja 60l-miniakvaariossa minipoikaset, mustamollejen pikkusia muutama. 4:lle tein "free-Willyt" ja siirsin tuohon 80litraseen. Saivat vähän isomman kodin.
220litran akvaariossa on 1Mikki-Hiiri-platy ja sen vaimo pippuri-platy. Ja niitten isoksi kasvaneet lapset 5kpl. Mustamolleja 7 ,osa itsekasvatettuja.
Hopeamolleja 5. Leopardimonninen 2. Imunuolimonni 2. Lyhtytetra 5.
Mustatetra 5. Neontetra 7. Kiilakylki 8. Pikkuisia parvitetroja olen ostamassa muutaman / laji lisää. Ja tosiaan kannattas imunuolimonneja olla se 6 ja miksei leopardimonnisiakin...mutta se leopardimonninenpariskunta on kyllä ilonen tapaus, vaikka kahdestaankin.
Pohjahiekka on sellaista "englantilaista jokihiekkaa", tuolla nimellä myyty. Vaaleaa,kellertävnruskeaa ja pehmeämuotoista aika hienojakoista. Mielestäni ihan kalaystävällistä. Ja mukavalta näyttää.
Postia odotellen
Heippa
Akvaarioita olen harrastanut melkein koko ikäni. Tällä hetkellä on 80litran akvaario, jossa asustaa itse kasvattamia mustamolleja vai sanotaanko mustia samettimolleja. Määrä vaihtelee, 15 tällä hetkellä.
Ja 60l-miniakvaariossa minipoikaset, mustamollejen pikkusia muutama. 4:lle tein "free-Willyt" ja siirsin tuohon 80litraseen. Saivat vähän isomman kodin.
220litran akvaariossa on 1Mikki-Hiiri-platy ja sen vaimo pippuri-platy. Ja niitten isoksi kasvaneet lapset 5kpl. Mustamolleja 7 ,osa itsekasvatettuja.
Hopeamolleja 5. Leopardimonninen 2. Imunuolimonni 2. Lyhtytetra 5.
Mustatetra 5. Neontetra 7. Kiilakylki 8. Pikkuisia parvitetroja olen ostamassa muutaman / laji lisää. Ja tosiaan kannattas imunuolimonneja olla se 6 ja miksei leopardimonnisiakin...mutta se leopardimonninenpariskunta on kyllä ilonen tapaus, vaikka kahdestaankin.
Pohjahiekka on sellaista "englantilaista jokihiekkaa", tuolla nimellä myyty. Vaaleaa,kellertävnruskeaa ja pehmeämuotoista aika hienojakoista. Mielestäni ihan kalaystävällistä. Ja mukavalta näyttää.
Postia odotellen
Heippa
deep blue blue
Re: Adrianna Annan akvaariokalat
Offtopic, mutta minusta tuossa Adriannan kuvassa on kyllä leopardimonninen.Vesimiesnainen72 kirjoitti:Huomasin myös, että Annan akvaariokalat-kuvissa pantterimonninen, jonka olen ostanut leopardimonnisena .
Leopardimonninen:
http://fishbase.org/images/species/Cotri_u0.jpg
Pantterimonninen:
http://filaman.ifm-geomar.de/images/spe ... amb_u0.jpg
Ja Adriannan kuva:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=A ... d=26094080