Vinkkejä hiilidioksidipullojen piilottamiseen?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lotta
Junior Member
Junior Member

Vinkkejä hiilidioksidipullojen piilottamiseen?

Viesti Kirjoittaja lotta »

Eli miten olette naamioineet omat ei-niin-esteettiset pullonne?

Mulla ne ovat akvaarion valaisimen päällä ja ottavat aikalailla silmään, ja ensinnä tulikin mieleen laittaa joku huonekasvi siihen eteen, mutta voiko valaisinten lämmöstä olla haittaa?

lotta
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Vinkkejä hiilidioksidipullojen piilottamiseen?

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

lotta kirjoitti:Eli miten olette naamioineet omat ei-niin-esteettiset pullonne?

Mulla ne ovat akvaarion valaisimen päällä ja ottavat aikalailla silmään, ja ensinnä tulikin mieleen laittaa joku huonekasvi siihen eteen, mutta voiko valaisinten lämmöstä olla haittaa?

lotta
Voi olla kasvilla kuumat paikat. Aika monet viherkasvit arvostaisivat viileää ja kosteaa ilmaa, eikä ainakaan äkkiseltään tule mieleen yhtään rehua jota uskaltaisin moiseen paikkaan suositella. Tietysti jotkut kestäisivät, mutta ne ovat sitten noita mehikasvityyppisiä, jotka eivät taas peitä kauheasti mitään.
Tietysti myyn sulle ilomielin jonkun silkkikasvin siihen... :mrgreen: Ne kestää ja on nykyisin todella aidon näköisiä myös.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
lotta
Junior Member
Junior Member

No silkkikasvit tietty joo...mutta ei ne kyllä aidon veroisia ole...

tuli mieleen anopinkieli, mutta ei sekään taida olla ihan mehikasvi/kaktustyyppiä kuitenkaan?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

lotta kirjoitti:No silkkikasvit tietty joo...mutta ei ne kyllä aidon veroisia ole...

tuli mieleen anopinkieli, mutta ei sekään taida olla ihan mehikasvi/kaktustyyppiä kuitenkaan?
No eihän ne silkit tietysti ihan aitoja vastaa, mutta jopa meikäläinen joka työkseen hoitaa viherkasveja, on yllättänyt itsensä joskus hiveltämästä kasvin lehteä varmistaakseen onko kyseessä aito, vai silkkikasvi. :mrgreen:
Anopinkieli saattaisi kestää kuumuuden, mutta kaipaisi myös mieluusti aika reilusti valoa. Saatta elääkin, mutta kastele varovaisesti.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

No, minulla pullot ovat akvaarion alla kaapissa. Ei osu silmään ei, eikä kasveja tarvita :) Miten siis olisi ilmaletkua muutama metri lisää ja väliin takaiskuventtiili?
lotta
Junior Member
Junior Member

No kiitos vinkistä ,mutta pullot on akvaariovalaisimen päällä koska hiiva käy lämpimässä paremmin, pelkässä huoneenlämmössä en ole saanut sitä pulputtamaan tarpeeksi.
Eikä mulla ole edes kaappeja, vaan lecaharkot...tosin jonkun verhon olen ajatellut hankkia kätkemään altaan alla olevat roinat, mutta pullot pysyy siis valaisimen päällä [;)]
What Ever! ;)
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja What Ever! ;) »

(EHDOTUS! Tee akvaariostasi niin lumoava, että kukaan ei edes huomaa mitä siinä ympärillä sitten on.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”