Kääpiökynsisammakosta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Viesti:
Kääpiökynsisammakosta
En tiedä kuuluuko tämä aihe tänne, mutta pistän nyt kumminkin. Olen kiinnostunut kääpiökynsisammakoista. Olisiko jollakin tietoa niistä? Minkä kokoiseen akvaarioon? Mitä sisustukseksi? Sopiiko kaloja seuraksi ja mitkä lajit? Millainen vesi ja ruoka?
Elämä satuttaa pahasti
Minulla on 2 kääpiökynsisammakkoa 40 l altaassa. Suositushan on, että ei kaloja sammakoiden kanssa. Kotiloita on kierteisiä möyhimässä hiekkapohkaa ja yksi tiikerikotilo.Akvassa on yksi juurakko, kukkaruukun puolikkaasat tehty piilo sekä vedensuosikkia ja melalehteä.Eipä siihen muuta mahdukkaan.
Vettä pitää vaihtaa 4 päivän välein ->muuten liikaa nitriittiä ja nitraattia.Lämpötila on 25-26 astetta.
Pepsi ja Pepper tulevat nykyisin syömään kädestä tubiflex-matoja ja verimatoja. Alussa olivat hiukan ujoja.Iltahämärissä alkaa kuulua "siritys" altaasta, joka jatkuu pitkälle yöhön.Mitä lie kupajavat siellä.Alla yksi osoite,josta itse luin kääpiökynsisammakoista,ennenkuin ostin
http://www.herpetomania.fi/marikan_herp ... makko.html
Vettä pitää vaihtaa 4 päivän välein ->muuten liikaa nitriittiä ja nitraattia.Lämpötila on 25-26 astetta.
Pepsi ja Pepper tulevat nykyisin syömään kädestä tubiflex-matoja ja verimatoja. Alussa olivat hiukan ujoja.Iltahämärissä alkaa kuulua "siritys" altaasta, joka jatkuu pitkälle yöhön.Mitä lie kupajavat siellä.Alla yksi osoite,josta itse luin kääpiökynsisammakoista,ennenkuin ostin
http://www.herpetomania.fi/marikan_herp ... makko.html
Älkää siskot murehtiko ikääntymistänne. Ne on munat kun pilaantuu,ei kanat!
-
- Advanced Member
Meillä 4 kpl 100 L altaassa, lisää suunniteltu hankittavaksi muutama yksilö.
Perin veikeitä otuksia, mutta toisaalta on syytä muistaa, että ovat pohjimmiltaan yöeläimiä, siis päivisin pääosin torkkuvat + käyvät satunnaisesti happea haukkaamassa.
Tosin päivillä on eroa, joskus ei näy ketään koko päivänä, joskus uiskentelevat oikein porukalla.
Syömään muistavat kyllä tulla.
Ja öisin "kurnuttavat" (sirisevät) & kutevat!
Ruoaksi pakastekuivattuja ravintoeläimiä. Nestemäinen vitamiini toisinaan annosteltuna ei taida olla pahitteeksi.
On myös huomattava, että kasvit menestyvät näiden altaassa suht heikosti hiilidioksidinpuuteen vuoksi (sammakot eivät hengitä vedessä vaan ilmaa). Hiilidioksidilevitin kuureittain käytettynä auttaa.
Perin veikeitä otuksia, mutta toisaalta on syytä muistaa, että ovat pohjimmiltaan yöeläimiä, siis päivisin pääosin torkkuvat + käyvät satunnaisesti happea haukkaamassa.
Tosin päivillä on eroa, joskus ei näy ketään koko päivänä, joskus uiskentelevat oikein porukalla.
Syömään muistavat kyllä tulla.
Ja öisin "kurnuttavat" (sirisevät) & kutevat!
Ruoaksi pakastekuivattuja ravintoeläimiä. Nestemäinen vitamiini toisinaan annosteltuna ei taida olla pahitteeksi.
On myös huomattava, että kasvit menestyvät näiden altaassa suht heikosti hiilidioksidinpuuteen vuoksi (sammakot eivät hengitä vedessä vaan ilmaa). Hiilidioksidilevitin kuureittain käytettynä auttaa.