Olemme nyt harrastuksen siinä vaiheessa, että kaloja voisi lähteä ostamaan.
Allas siis Juwel 240l. Mitat 120x41x55cm.
Suodatin: Eheim 2226, Lämmitin: Jäger 150W, lisäksi CO 2 levitin. Sisäsuodatin tulossa myöhemmin.
Vesiarvoja: PH 6,9 , GH 3, NO3 = 10mg/l, NO2 = 0,1 mg/l, KH 1,(täytyy ilmeisesti nostaa KH arvoa), lämpötila 25-26 C.
Partamonninaaras meillä jo uiskentelee yksinänsä.
Kala vaihtoehtoja, joita olen miettinyt:
Avain- tai Vannekirjoahven pariskunta, tai kolme
Punapäätetra parvi (10kpl)
Korupleko, joku nätti pieni.
Mitä vielä?
Jos ahvevet ja punapäätetrat uivat keskivedessä tai jopa alempana, niin mitä kaloja ylempiin vesiin?
Kiitos ehdotuksista jo etukäteen.
Kalastoa miettimässä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kalastoa miettimässä
Elämä opettaa vain niitä,
jotka sitä opiskelevat.
jotka sitä opiskelevat.
-
- Advanced Member
Voisipa pistää jotain levänsyöjää, partamonnikaverin (syö kyllä miekkakasveja - Amazonin biotyypin suuri tragedia!) tai platyjä ainaski.
Joo avaimia mieluummin, vanteet liian isoja.
Korvaisin itse punapäätetrat joillain pinta- tai keskiveden tetralla, vaikkapa kulma- tai lyhtytetralla tms (???). Vähemmän revittyjä tetroja sitten avainten kutuaikana.
Joo avaimia mieluummin, vanteet liian isoja.
Korvaisin itse punapäätetrat joillain pinta- tai keskiveden tetralla, vaikkapa kulma- tai lyhtytetralla tms (???). Vähemmän revittyjä tetroja sitten avainten kutuaikana.
Partamonnihan siellä taisi jo olla olemassansa? Jos partisten miekkakasvien syönti arveluttaa, niin tuoretta rehua vaan niille riittävästi
Toivottelee nimimerkki neljä partista, monta ehjää miekkakasvia
Mutta tokihan niitä tuholaisia löytyy ja kerran miekkojen makuun päästyään niitä taitaa olla aika mahdotonta tavastaan vieroittaa. Pääpaino siis ennaltaehkäisyyn kurpitsan, kurkun, herneiden ym. muodossa.

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
Kiitos vinkeistä!
.
Mitä tarkoitat, onko niiden väritys jotenkin agressioivampi (onkohan tuo oikea sana
), kuin esim. kulmatetran? Kulmatkin ovat kyllä kauniin näköisiä.
Mitä mieltä olisitte raitanuolimonneista? Voisiko niitä ajatella sinne pohjalle jakamaan talonmiehen vastuuta partiksen kanssa?
Kyllä, ja aivan ihana yksilö. Kokoajan tahtoo olla esillä ja heiluttelee itseään etulasissa, pienessä virtauksessaMiikku kirjoitti:Partamonnihan siellä taisi jo olla olemassansa?

Avaimia taitaa siis ainakin tulla, niistä olen kuullut todella positiivisia kommentteja.jokelamaniac kirjoitti:Joo avaimia mieluummin, vanteet liian isoja.
jokelamaniac kirjoitti:Korvaisin itse punapäätetrat joillain pinta- tai keskiveden tetralla, vaikkapa kulma- tai lyhtytetralla tms (???). Vähemmän revittyjä tetroja sitten avainten kutuaikana.
Mitä tarkoitat, onko niiden väritys jotenkin agressioivampi (onkohan tuo oikea sana

Mitä mieltä olisitte raitanuolimonneista? Voisiko niitä ajatella sinne pohjalle jakamaan talonmiehen vastuuta partiksen kanssa?
jotka sitä opiskelevat.
jotka sitä opiskelevat.
-
- Junior Member
mustikka01 kirjoitti:Olemme nyt harrastuksen siinä vaiheessa, että kaloja voisi lähteä ostamaan.
Allas siis Juwel 240l. Mitat 120x41x55cm.
Suodatin: Eheim 2226, Lämmitin: Jäger 150W, lisäksi CO 2 levitin. Sisäsuodatin tulossa myöhemmin.
Vesiarvoja: PH 6,9 , GH 3, NO3 = 10mg/l, NO2 = 0,1 mg/l, KH 1,(täytyy ilmeisesti nostaa KH arvoa), lämpötila 25-26 C.
Partamonninaaras meillä jo uiskentelee yksinänsä.
Kala vaihtoehtoja, joita olen miettinyt:
Avain- tai Vannekirjoahven pariskunta, tai kolme
Punapäätetra parvi (10kpl)
Korupleko, joku nätti pieni.
Mitä vielä?
Jos ahvevet ja punapäätetrat uivat keskivedessä tai jopa alempana, niin mitä kaloja ylempiin vesiin?
Odottavan aika on palkittu

Kalasto on nyt seuraavanlainen:
Avainkirjoahven pariskunta
3 lehtikalaa, ilmeisesti 1koiras ja 2 naarasta(kaverin altaasta muuton alta pelastettu)
12-päinen punapäätetraparvi
partamonni naaras
2 piikkisilmää
Etelä-Amerikka linjalla ollaan, piikkisilmiä lukuunottamatta

Eihän se allas tietenkään vielä valmis ole, kasveja tarvitaan vielä lisää ja pohjalle niitä plekoja haikailen.
Mietityttää kyllä nämä lehtikalat, ilmeisesti tämä yksi naaras on vähän ulkopuolinen, ui kyllä muiden kanssa tiivisti, mutta näykkimistä on havaittavissa. Jos tilanne käy mahdottomaksi, on lahjoitettava eteenpäin.
Olenko oikeassa, että lehtikset eivät pidä kovasta virtauksesta?
Ja taas useimmat plekolajit tarvitsevat virtausta enempi.
Kiitos teille aqua-webbiläisille, olen saanut hyviä neuvoja tässä alkutaipaleella.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
jotka sitä opiskelevat.
jotka sitä opiskelevat.