Punapääbarbin sopivuus 100-litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
alakiuttu1989
Junior Member
Junior Member

Punapääbarbin sopivuus 100-litraiseen

Viesti Kirjoittaja alakiuttu1989 »

Sopiiko punapääbarbi-parvi 100litraiseen akvaarioon, jonka pH on 7,6, kovuus 2, ja lämpötila 24-26 celsiusastetta. jos sopii niin minkä kokoinen parvi? Kaloja Akvaariossa ei kuin partamonni. Altaassa on kaksi suodatinta, josta molemmat kierrättävät tunnissa 400-600 litraa vettä.
Syö kalaa, niin näkö palaa.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Suosittelisin pH-arvon laskemista, se on hiukan turhan korkea punapääbarbille. Suodatuskin vaikuttaa aika voimakkaalta. (Minulla oli 200 litran altaassa joskus suodatin, jonka teho oli 1200 litraa ja se voima sinkosi leväbarbitkin päin laseja.)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
alakiuttu1989
Junior Member
Junior Member

Millainen pH on sopiva?
Mitä tarkoitetaan turvesuodatuksella, joka mainitaan akvaariokirjoissa?

Mahtaako turvesuodatus ja viestin TURVEUUTE ja niin eteenpäin olla sama asia. Kysyn vain jotta saisin kohta kalat lisättyä. Mitkä muut kalat sopisivat akvaarioon punapäiden kanssa, ja kuinka monta punapäätä saisi olla parvessa?
tinkerbell
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tinkerbell »

Minulla on 9 punapäätä (4 koirasta 5 naarasta) 180l altaassa. Eikä ole mitään turvesuodatusta tai muutakaan turvetta. pH on 7 - 7,2 ja kalat voivat erinomaisesti, kisailu on kivaa seurattavaa. Ruokahalu kyltymätön, täytyy vahtia että muutkin saavat!
alakiuttu1989
Junior Member
Junior Member

Minulla on akvaariossa vähän turhankorkea pH-arvo 7,6, joten sitä täytyy laskea jollakin. Turve ainakin minun tietääkseni laskee pH, mutta voihan sen laske aineillakin.
:roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”