Akvaarion osto
Valvoja: Moderaattorit
Akvaarion osto
Mitä mieltä olette tälläsestä paketista, kannattako Rio 400? Aikomus ois täs lähiaikana vaihtaa isompaan, nykyinen ku on vaan 180l.
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... el-rio.htm
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... el-rio.htm
-
- Senior Member
Jos tuohon päädyt, pyydä Petriä irroittamaan valmiiksi tuo paketin oma suodatin. Sillä et tee mitään. Budjettiin kannattaa varata ulkosuodattimen osto. Jos kalusteakvaarion haluaa, siitä joutuu vähän enemmän maksamaan kun "perinteisestä" kehysakvaariosta. Kalusteakvaarioksi hinta on mielestäni ihan kilpailukykyinen.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Minä puolestani olen eri mieltä tuosta suodatin asiasta. Juwelin omat sisäsuodattimet kyllä ajavalt asiansa, kevyellä kalastolla. Seuraksi suosittelen tuon kokoiseen altaaseen ulkosuodatinta tai sitten tehokasta sisäsuodatinta roskankerääjäksi, riippuen pitkältikin millaiseen kalstoon päädyt.
Kannattaa soitella ehdottomasti muihin liikkeisiin ja kysyä niiltä tarjouksia, on meinaan aika suolainen hinta ainakin tuo Juwelin 400litraisen paketti tarjous-> klik. Itse olisin saanut tuohon 895,- hintaan tältä suunnalta myös hiekat, pohja-, sekä nestemäisen lannoitteen , vedenparannusainetta, Juwelin oman taustan, bakteerikäynnisteen, pari haavia ja kannon kun tarjousta kysyttiin kesällä. Siihen sitten ulkosuodatin niin hinta olisi ollut n. 1100-1200€.
Kannattaa soitella ehdottomasti muihin liikkeisiin ja kysyä niiltä tarjouksia, on meinaan aika suolainen hinta ainakin tuo Juwelin 400litraisen paketti tarjous-> klik. Itse olisin saanut tuohon 895,- hintaan tältä suunnalta myös hiekat, pohja-, sekä nestemäisen lannoitteen , vedenparannusainetta, Juwelin oman taustan, bakteerikäynnisteen, pari haavia ja kannon kun tarjousta kysyttiin kesällä. Siihen sitten ulkosuodatin niin hinta olisi ollut n. 1100-1200€.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itsekin ajattelin aluksi kokeilla tuolla Juwelin omalla sisäsuodattimella, mutta sitten tajusin kuinka paljon tuo mötikkä vie tuolla altaassa tilaa (7 litran laatikko akvaarion sisäpuolella). Suodatusteho olisi varmaankin ollut riittävä, mutta päädyin itse kuitenkin ulkosuodattimeen, sellainen kun oli jo valmiiksi olemassa.crisse_83 kirjoitti:Juwelin omat sisäsuodattimet kyllä ajavalt asiansa, kevyellä kalastolla.
Suodattimen irroittamiseen meni aikaa noin 15 minuuttia ja nyt on sitten varalla tuollainen Jumbo. Antaako Petri muuten tuon suodattimen kuitenkin mukaan, vai pitääkö irroituspalkkiona?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mutta samalla tavalla altaasta tilaa vievät sen tilalle tulevat hiekka, kasvit, mahdollinen kanto tai muut koristeet. Ja se roskia keräämään laitettu sisäsuodatin. Eivät ehkä ihan seitsemää litraa, mutta osan kumminkin.
Ainakaan avokin kummitädin perhe ei saanut sitä juwelin omaa suodatinta mukaan kun poistattivat sen ja ottivat ulkosuodatin+sisäsuodatin yhdistelmän.
Ainakaan avokin kummitädin perhe ei saanut sitä juwelin omaa suodatinta mukaan kun poistattivat sen ja ottivat ulkosuodatin+sisäsuodatin yhdistelmän.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)