Akvassa on seuraavat Arcadian 18 W putket: fresh water ja original tropical. eli päivänvaloa ja liilahtavaa. Vaihtaa kait pian pitäisi. Mietin vaan, että uudet maksaa 20 erkkiä per putki. Pääsiskö jotenkin halvemmalla

Ehdotuksia?
Valvoja: Moderaattorit
Prismaan siis. Minkä värinen tuo Philips Aquarelle on?Uimarakko kirjoitti:http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... ht=halikon
Kuulostaa ihan kauppiaan kokemuksilta.Teemu Salonen kirjoitti:Omista kokemuksista sen verran, että nämä nk "tavalliset" putket ovat aiheuttaneet altaassa aina järjettömän leväinvaasion tai sotkeneet kasvien kasvun tai lopettaneet ne jopa kokonaan. En siis suosittele muita kuin selkeästi akvaariokäyttöön tarkoitettuja putkia.
Tuota samaa asiaa minäkin kyllä pelkään. Toi Philipsin putki kuulostaa akvaariokelpoiselta nimensä perusteella. Eli jos se on päivänvalotyyppinen, vois edes siinä säästää ja ostaa vain kasviputki akvaliikkeestä...?Teemu Salonen kirjoitti:Moikka!
Omista kokemuksista sen verran, että nämä nk "tavalliset" putket ovat aiheuttaneet altaassa aina järjettömän leväinvaasion tai sotkeneet kasvien kasvun tai lopettaneet ne jopa kokonaan.
Kiitos vinkistä. Ajattelinkin nyt sitten vaihtaa tuon Arcadian tropicalin tuohon aquarelleen. Freshwaterin kait ostan edelleen akvaliikkeestä. Säästöä tulee siltijaba kirjoitti:Itse ostin juuri pari päivää sitten tuohon 54l:seen akvaan tuon Philips Aquarelle 15w loisteputken Prismasta n.8,9€:lla, mutta tuo 18w putki oli vielä n.euron halvempi!
Väri siinä on tuommoinen lila.
Kannattaa aina tsekata muutkin tekijä läpi, olen huomannu että valaistuksena voi olla melkein mikä vaan, aina saa kasvit kasvamaan (kohtalaisestiHöpötys kirjoitti:Mun mielestä ainakin toi philipsin aquarelle on todella surkea. Kasvit kituu ja levät rehottaa.
Pitää olla erikoisliike. Itse en ainakaan marketeista ole löytänyt muuta käyttökelpoista kuin 827 ja 830 putkia esim. 30 wattisina. 36 ja 58w löytyy paremmin, joskus jopa mitä haluaa. 840 putkia ostin Suomen Lamppupalvelusta Espoosta, tilasivat niitä. Hinta oli alle viisi euroa kappaleelta ja valo on erittäin miellyttävä neutraali valkoinen, ja kasvit tykkäävät.Höpötys kirjoitti:Mistä ihmeestä löydätte noita 840, ym putkia? Täällä liikkeissä vain ja ainoastaan myynnissä yhtä ja ainoaa philipsin putkea, eikä ole siis mikään noista aiemmin mainituista (+ aquarelleä).
Minä olen käyttänyt tuon Philipsin aquarellen kanssa SUN-GLO -putkea. Se on kyllä keltaisempi kuin Arcadian freshwater, mutta kasvit ovat tykänneet tuosta yhdistelmästä. Ja SUN-GLO on lähes puolet halvempi kuin freshwater.Nermal kirjoitti:Kiitos vinkistä. Ajattelinkin nyt sitten vaihtaa tuon Arcadian tropicalin tuohon aquarelleen. Freshwaterin kait ostan edelleen akvaliikkeestä. Säästöä tulee siltijaba kirjoitti:Itse ostin juuri pari päivää sitten tuohon 54l:seen akvaan tuon Philips Aquarelle 15w loisteputken Prismasta n.8,9€:lla, mutta tuo 18w putki oli vielä n.euron halvempi!
Mistä olet ostanut tuon SunGlo-putken? Saako Prismasta?kalafriikki kirjoitti:Minä olen käyttänyt tuon Philipsin aquarellen kanssa SUN-GLO -putkea. Se on kyllä keltaisempi kuin Arcadian freshwater, mutta kasvit ovat tykänneet tuosta yhdistelmästä. Ja SUN-GLO on lähes puolet halvempi kuin freshwater.Nermal kirjoitti:Kiitos vinkistä. Ajattelinkin nyt sitten vaihtaa tuon Arcadian tropicalin tuohon aquarelleen. Freshwaterin kait ostan edelleen akvaliikkeestä. Säästöä tulee siltijaba kirjoitti:Itse ostin juuri pari päivää sitten tuohon 54l:seen akvaan tuon Philips Aquarelle 15w loisteputken Prismasta n.8,9€:lla, mutta tuo 18w putki oli vielä n.euron halvempi!