Hapetusta kudulle?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aqua-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Hapetusta kudulle?

Viesti Kirjoittaja aqua- »

Leopardimonniset kutivat eilen akvaarion muovikasveihin, jotka otin erilliseen muovialtaaseen turvaan ahneilta miekkapyrstöiltä :D
Tarvitseeko altaaseen hapetusta (ilmapumppu), ennen kuin poikaset ovat syntyneet? Ennen monnit ovat kuteneet oikeisiin kasveihin, mutta nyt (minun onneksi) kutivat muovikasveihin. Pääsee palljon helpommalla, kun ei tarvitse käydä läpi joka ainioaa lehteä yksi kerrallaan :mrgreen:
75l, 98l, 100l seura-akvaariot
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Kyllä hapetus kannattaa laittaa, munat homehtuvat muuten helposti. Minulla on kelluvassa poikasaltaassakin hapetin, ja suurin osa munista on kuoriutunut ilman ongelmia.

Onnea kasvatukseen. :)
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Mahdollisimman kova hapetus/pöhötys [;)]
petlau
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja petlau »

Itse olen kasvattanut monnisia niin, että olen ottanut kudun (hedelmöittyneet mätimunat) erilliseen astiaan ja lisännyt ripauksen (teelusikan varrenpään verran) metyleenisineä n. 3-5l (isooo lasi purkki) vettä. Tämän jälkeen kunnon "hapetus" purkkin ja odottelemaan... melkein kaikki munat ovat kuoriutuneet... hävikki tuolla metyleenisinellä ja "hapetuksella" on aika pieni... ai niin metyleenisineä saa ihan apteekista...edullisesti (muutama g riittää tosi pitkään)... Kuoriutumisen jälkeen olen siirtänyt poikaset 40l akvaarioon (lasipurnukan vesien kera) , jossa on ollut pohjalla hieno hiekka ja 5l tuoretta vettä (vettä tulee n. 1/4 osa akvaarion pinta-alasta) vettä olen lisännyt n. 1-2l /vrk. Suodatuksesta on huolehtinut ilmalla toimiva suodatin (sellainen vanhanaikainen..) joka on kytketty toimimaan n. 1 viikon kuluttua poikasten tulosta.
-Pete-
aqua-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja aqua- »

Kiitti vinkeistä :)
75l, 98l, 100l seura-akvaariot
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”