Tiikerikotiloiden liikkumattomuus

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ökkiäinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:03, 21.10.2005
Paikkakunta: turku

Tiikerikotiloiden liikkumattomuus

Viesti Kirjoittaja ökkiäinen »

Ostin tänään eläinkaupasta ,vihdoin kun oli tarjolla, pari tiikeri/seeprakotiloa....
Nyt huomasin että ne eivät ole liikkuneet yhtään eivätkä ole kotilostaan ulos tulleet..
Onko ihan normaalia eli johtuuko mm veden erilaisuudesta? Ja jos niin kuinka kauan kannattaa vaan tarkkailla tilannetta vai otanko huomenna yhteyttä eläinkauppaan?
Nani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 228
Liittynyt: 22:12, 31.08.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nani »

Ihan normaalia käsittääkseni. Kyllä ennen pitkää uskaltavat kuorestaan tulla. Vesiolojen muutos on tainnut vain säikyttää.
Tiikerikotilot ovat muutenkin melko hidasta porukkaa. Nyhjäävät usein paikoillaan, mutta jyystävät levää kiitettävästi kun vihdoin suvaitsevat liikkua.

-Nani-
Altaat: 720L, 207L, 40L
ökkiäinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:03, 21.10.2005
Paikkakunta: turku

tiikerikotilot

Viesti Kirjoittaja ökkiäinen »

Olit oikeassa.. Ovat nyt yön aikana hävinneet paikasta minne ne laitoin ....Valaistus ei vielä päällä et voisi tarkemmin etsiä ;)
sirpaani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 13:22, 21.04.2004

Viesti Kirjoittaja sirpaani »

Itselläni on noita ollut kolme kappaletta jo pitkälti toista vuotta, ja melkeinpä sanoisin, että totuttele vaan siihen, että oleskelevat todella pitkiä aikoja paikallaan "mököttäen". Ja välillä ei näe kavereista vilaustakaan päiviin, kun piiloutuvat jonnekin kasviston joukkoon.

No myönnetään, että ensin minäkin olin hieman huolissani paikallaan olosta. :?
ökkiäinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:03, 21.10.2005
Paikkakunta: turku

tiikerikotilo

Viesti Kirjoittaja ökkiäinen »

No niimpä näkyvät olevan .. Aikas rauhallisia ja omissa oloissa viihtyviä...Varsinkin kuorensa sisällä!
Ovat kyl liikkuneet mut en ole päässyt sitä todistamaan :(
Tosin ovat vielä pieniä ja häviävät isojen omppuvanhusten joukkoon hyvin nopeasti ...
ökkiäinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:03, 21.10.2005
Paikkakunta: turku

tikrut

Viesti Kirjoittaja ökkiäinen »

Oih nyt kotilot ovat näköjään kotiutuneet :)
Toinen meni lasia pitkin suu käyden :)
Ja toinen löytyi pienen etsinnän jälkeen putsarin päältä , kuorensa sisään piiloutuneena :)
Mutta ne elää, jippii :mrgreen:
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

No minä viimeksi eilen olin huolissani yhdestä tikrusta, kun oli ollut yön yli ihan samassa kohdassa lasissa, juuri vedenpinnan yläpuolella. Piti ihan sorkkia vähän, vaan lepäämässähän se vain oli. Ne ei paljoa hötky nuo tiikerikotilot!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
ökkiäinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:03, 21.10.2005
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja ökkiäinen »

Juu ei voi verrata tv-mainoksen pikaetanaan ;)
Ja laiskojakin ovat mul meinaan usein kiipeävät ompun isoon selkään ja antavat niitten kuljettaa itseään ympäriinsä :)
Betula
Member
Member
Viestit: 405
Liittynyt: 17:44, 25.01.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Betula »

Meidän tikru vietti ekat päivät jyystäen juurakon päällä 5 x 10 cm aluetta, sittemmin on liikkunut vilkkaammin ympäri akvaariota. On myös muninut kaikki pinnat täyteen valkoista helminauhaa. :roll:
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
viken
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 21:09, 24.07.2005
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

mul

Viesti Kirjoittaja viken »

Mulla on yksi sellainenkin muun porukan jatkona niin se liikkuu hitaanti ja saatta roikkua päivänkin samassa kohtaan lasia.Nyt se on sitten keksinyt uuden harrastuksen eli veden ylä puolella kiipeilyn kaikkina vuorokauden aikoina. :D
140l, 40l ja 20l tulossa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”