Kalasopasta kokemusta...

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mörri
Starting Member
Starting Member

Kalasopasta kokemusta...

Viesti Kirjoittaja Mörri »

Mulla on kyllä kokemuksia "kalasopasta" 10 vuotta sitten kun alottelin akvaarioharrastusta 60 litran akvaariolla ja olin ostamassa ekoja kalojani, niin taisi eläinkauppiaalle iskeä rahanhimo...Kerroin minkä kokoinen akvaario mulla on ja että haluaisin sinne kaloja jotka sopii yhteen..no eikös akvaariokauppias laittanut mulle mukaan 2 leväbarbia, 5 kuparimonnia, 5 neontetraa, 2 kultakalaa, partaimumonnin ja miljoonakaloja pienen parven!! [}:)] Eliköhän noi kalat mulla 2 vuotta ja jatkuvasti sai olla ostamassa lääkettä mm.pilkkutautiin! :cry: Akvaariokauppias olisi myös halunnut myydä mulle lehtikaloja, onneksi en kuitenkaan ostanut niitä...No kaikesta viisastuu, kalaraukat vain sai kärsiä. Uskomatonta.
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Täällä kans moisesta kokemuksia.. Pari vuotta sitten harrastuksen alkaessa mukaan lähti kaupasta 3 kultakalaa 50 litraiseen akvaarioon ja myöhemmin vielä pari monnina myytyä leopardimonnista..

Onneksi tuosta on viisastuttu (kiitos aquawebin) ja nykyään kalaset asustelevat isossa altaassa, tosin noista kolmesta kultakalasta enää yksi on hengissä..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”