bettaboy85 kirjoitti:mikä on mielestänne paras labyrinttikala
perusteluja
Vaihtoehdon Kuutamorihmakala olet unhoittanut kokonaan.. Sitä kaipailisin, vaikkakin nuo hunajarihmat saavat ääneni näillä vaihdoehdoilla, ovat niin pirun kauniita ja uroksilla on kaunis musta pörhöttely puku.
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Murisijarihmakala olisi hyvin korkealla tässä äänestyksessä, mutta sitten kun ajattelen ihania ruskorihmakaloja, niin en enää tiedäkään. Ja sitten perään tulevat kaikki muutkin vuorotellen, joten taidan vastata, että olen kykenemätön vastaamaan
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Ehdoton suosikkini on juovarihmakala Colisa fasciata.
Altaistani löytyy näitä yksi pariskunta. Varsinkin koiraan kutuväritys on mahtava. Tätä väritystä näkee melko usein, sillä ne kutevat todella helposti.
Onkohan kellään muulla tässä valtakunnassa tätä kaunista rihmakalaa, vai olenko ihan yksin ?
Mää (sano lammas) laitoin että pusukala...minulla on joskus vuonna kivi ja miekka (n. 10v sitten) ollut sellainen ja se oli IHANA.
Sillä oli nimikin: PUSU!! *omaperäistä,eikö totta*
Nykyään en ole ainakaan täällä nähnyt kaupoissa niitä enää vuosiin,miksiköhän??
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Ääneni saa hunajarihma, koska on sopivassa akvaariossa ja seurassa upea ja viehättävä kala. Oma pariskunta on varsin sopuisakin, ainoa huono puoli on se, että välillä on vähän vaikea saada, eli ole jokakaupan kala.
Oleppa hyvä äänestin siis noita villejä taistiksia.
Niistä olen aina haaveillut, vaan mistäpä saisi...? ei niin että niille tilaakaan olisi, kun pienille labyrinteille tarkoitettuun akvaani tunkeutui killi-pari ja he Eivät hyväksy kilpailevia lajeja samaan pyttyyn. Repivät vanhan taistonaarani evät ihan riekaleiksi
Kyllä pusukala on ehdottomasti mukavin! Mikä muu kala pärjäisi muka sen pusuhuulille? Itselläni on yksi pusukalan poikanen, joka kyllä kasvaa hurjaa vauhtia. Pusukaloja olen viime aikoina nähnyt aika paljon myynnissä, kaikki ovat olleet todella pieniä, ehkä alle 5cm.
Tällä hetkellä pienemmässä akvaariossani elää hunajarihmakala pariskunta ja ne ovat kyllä hyvin viehättäviä.
Mutta todellinen suosikkini labyrinttikalojen joukossa on gurami (Osphronemus gorami). Niitä on täällä Fuzhoussa myynnissä erittäin yleisesti. Ja aina ne viehättävät minua yhtä paljon.
Gurami näyttää hyvin älykkäältä kalalta ja kiehtovuudessaan vetää vertoja monille isoille kirjoahvenille.
Valitettavasti se kasvaa jopa 60 sentin mittaiseksi, joten tyydyn ihailemaan niitä näissä isoissa myyntialtaissa, joissa ne tuntuvat tarkailevan ihmisiä vähintäin yhtä uteliaasti, kuin ihmiset niitä.
vristo kirjoitti:Jättiläisgurammi näyttää hyvin älykkäältä kalalta ja kiehtovuudessaan vetää vertoja monille isoille kirjoahvenille.
Samoilla perusteluilla äänestin pusukalaa, joita minulla on kolme. Kauppojen säälittävät pikkunasut eivät anna oikeaa kuvaa komeista isoista pikkuparvessa viihtyvistä kaloista, jotka seuraavat minua lasin takaa vähintään yhtä tarkkaan kuin minä niitä.
Gurami on muuten suomeksi hieman hämäävästi ihan pelkkä gurami. Vieläköhän Tukholman Lagretissa on heikäläisiä siinä yhdessä lattia-altaassa, onko kukaan käynyt viime aikoina katsomassa?
Pusukalalle annoin ääneni ja varsinkin sille olivinvihreänhopealle originaalille. Nyt kun olen tottunut näkemään sellaisen altaassani, tuntuvat vaaleapunaiset eri lajilta jopa. Vaikea vain saada.
Ikuisuus on aina läsnä. Elämme sitä nyt. -C. Gilman
meinasin laittaa ton guramin tohon listaan mutta ajattelin että kukaan ei ees tiiä mitä ne on. sitte joku päivä kun saan 1000L altaan ni aijon ehottomasti laittaa näitä...
Värit on kertakaikkiaan UPEAT, kun viihtyy - saatika sitten kun alkaa olla kutuvalmis.
Parvi omia poikasia on ihanaa katsottavaa, ne kun kimmeltää kauniisti jo muutaman viikon vanhasta saakka.
Sitäpaitsi ovat suht kilttejä muille akvaarioneläjille. Ja ainakin mulla pärjää hyvin kaksi pariskuntaakin. Välillä käy tytöt keskenään ja pojat keskenään "lenkkeilemässä" akvan eri suunnilla, välillä kulkevat "aviopareina". Ja tuntuvat olevan kovasti uskollisia omalle "kullalleen". Mulla ei naaras suostunu kutemaan "väärän" pojan kanssa..
-etsimällä ja kysymällä voi sekä eksyä että löytää-
sanoo tinka
Laitoin ääneni lakritsiguramille syystä, että minulla on niitä, muutoin ääneni olisi saanut luultavasti suklaat (minulla ei ole niitä, vielä) Kääpiöt ja hunajat ovat myös suosikkilistallani muiden muassa, joita en jaksa luetella...
Unohtuiko paratiisikala? Olisin äänestänyt sitä. Perustelut: sopivan ärhäkkä, kauniin näköinen, ahne, utelias ja karaistunut kala. Mainettansa sopuisampi. Helppo viljellä. Mielenkiintoinen lisääntyminen: Koiras hoitaa ja vahtii kuplapesää, mutta naaras auttaa karkuteille ajautuneiden poikasten palauttamisessa. Koiras yrittää ajaa naaraan pois pesän luota silloinkin, kun naaras auttaa. Jos kutevat seura-akvaariossa, sekä naaras että koiras ajavat muut kalat pois pesän läheltä. Kirjallisuudessa kerrotaan tavallisesti vain se, että koiras hoitaa mätiä ja poikasia. Toisaalta kaikkien kutuparien naaraat eivät osallistu samalla lailla poikasten hoitoon. Viimeisin minulla ollut paratiisikalanaaras oli kuitenkin malliesimerkki hoivaavasta naaraasta.
Äänestin taistelukalaa.
Eipä silti, eipä muista olekaan kokemuksia itselläni. Upeita värejä, mielenkiintoisia seurata, persoonallinen.
Ainut mikä harmittaa, on se että uroksia ei voi pitää parvessa, olisivat ne vaan niin upean näköisiä