Paras labyrinttikala?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Paras labyrinttikala

taistelukala
29
28%
villit taistelukalat
3
3%
helmirihmakala
14
13%
sini/kelta/ruskorihmakala
8
8%
kääpiörihmakala
9
9%
hunajarihmakala
14
13%
pusukala
10
10%
lakritsigurami (sukulaisineen)
3
3%
suklaarihmakala
6
6%
Ei mikään
1
1%
Joku muu, mikä, miksi?
8
8%

Ääniä yhteensä: 105

bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Paras labyrinttikala?

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Mikä on mielestänne paras labyrinttikala :D Perusteluja.

ps. kertokaa myös lempimuoto kalasta.
Viimeksi muokannut bettaboy85, 15:13, 13.11.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppo
Senior Member
Senior Member

Re: paras labyrinttikala

Viesti Kirjoittaja oppo »

bettaboy85 kirjoitti:mikä on mielestänne paras labyrinttikala :D

perusteluja
Vaihtoehdon Kuutamorihmakala olet unhoittanut kokonaan.. Sitä kaipailisin, vaikkakin nuo hunajarihmat saavat ääneni näillä vaihdoehdoilla, ovat niin pirun kauniita ja uroksilla on kaunis musta pörhöttely puku. [;)]

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

sori

Sorry. unohtui täysin,
itse äänestin "villit taistelukalat" koska ne ovat lemppareita :D 2 kalani ovat nuo suklaarihmat ja lakritsigurami

näköjään unohtui siis myös huuli-, juova-, koru- ja murisijarihmakalat.
Viimeksi muokannut bettaboy85, 16:40, 13.11.2002. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Murisijarihmakala olisi hyvin korkealla tässä äänestyksessä, mutta sitten kun ajattelen ihania ruskorihmakaloja, niin en enää tiedäkään. Ja sitten perään tulevat kaikki muutkin vuorotellen, joten taidan vastata, että olen kykenemätön vastaamaan [:I]
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ehdoton suosikkini on juovarihmakala Colisa fasciata.

Altaistani löytyy näitä yksi pariskunta. Varsinkin koiraan kutuväritys on mahtava. Tätä väritystä näkee melko usein, sillä ne kutevat todella helposti.

Onkohan kellään muulla tässä valtakunnassa tätä kaunista rihmakalaa, vai olenko ihan yksin ?
-Sami-
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

ÄÄnestin Taistelukalaa. Tälläkin hetkellä löytyy 128 litraisesta taistiskoiras. Komea yksilö
lincci
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lincci »

Minulta ääni taistelukalalle. Se on vaan niin kaunis ja mukava seurailtava.
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Mää (sano lammas) laitoin että pusukala...minulla on joskus vuonna kivi ja miekka (n. 10v sitten) 8O ollut sellainen ja se oli IHANA.
Sillä oli nimikin: PUSU!! *omaperäistä,eikö totta* :mrgreen:
Nykyään en ole ainakaan täällä nähnyt kaupoissa niitä enää vuosiin,miksiköhän??
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

ihmettelen

Ihmetyttää kun suklaarihmakala ei ole saanut yhtään ääntä...Viellä enenmän ihmettelen kääpiörihmakalan ja kelta/sini/ruskorihmakalan tilannetta 8O

Aika jännää että jokyu muukin kun mä anto äänen villeille taistiksille. kiitos [;)]
einars
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja einars »

Täytyihän nyt kääpiörihmaa äänestää, sillä se on niin kompakti pakkaus! Eirittäin mukava ja rauhallinen kaveri.
Raita
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Raita »

Ääneni saa hunajarihma, koska on sopivassa akvaariossa ja seurassa upea ja viehättävä kala. Oma pariskunta on varsin sopuisakin, ainoa huono puoli on se, että välillä on vähän vaikea saada, eli ole jokakaupan kala.
Huk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Huk »

Oleppa hyvä [;)] äänestin siis noita villejä taistiksia.

Niistä olen aina haaveillut, vaan mistäpä saisi...? ei niin että niille tilaakaan olisi, kun pienille labyrinteille tarkoitettuun akvaani tunkeutui killi-pari :roll: ja he Eivät hyväksy kilpailevia lajeja samaan pyttyyn. Repivät vanhan taistonaarani evät ihan riekaleiksi :(
z-devil
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja z-devil »

Villit taistelukalat. Joskus oli Betta patoteja ja pugnaxeja, tahtoo taas.
Tanja M.
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

Kyllä pusukala on ehdottomasti mukavin! Mikä muu kala pärjäisi muka sen pusuhuulille? Itselläni on yksi pusukalan poikanen, joka kyllä kasvaa hurjaa vauhtia. Pusukaloja olen viime aikoina nähnyt aika paljon myynnissä, kaikki ovat olleet todella pieniä, ehkä alle 5cm.
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

Terve Kiinasta!

Tällä hetkellä pienemmässä akvaariossani elää hunajarihmakala pariskunta ja ne ovat kyllä hyvin viehättäviä.

Mutta todellinen suosikkini labyrinttikalojen joukossa on gurami (Osphronemus gorami). Niitä on täällä Fuzhoussa myynnissä erittäin yleisesti. Ja aina ne viehättävät minua yhtä paljon.
Gurami näyttää hyvin älykkäältä kalalta ja kiehtovuudessaan vetää vertoja monille isoille kirjoahvenille.
Valitettavasti se kasvaa jopa 60 sentin mittaiseksi, joten tyydyn ihailemaan niitä näissä isoissa myyntialtaissa, joissa ne tuntuvat tarkailevan ihmisiä vähintäin yhtä uteliaasti, kuin ihmiset niitä.

http://www.fishprofiles.com/profiles/la ... ourami.asp

Edit: virheelliset nimet korjattu. Kiitos Maisu! t. Risto
Viimeksi muokannut aquaristo, 15:15, 19.11.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

vristo kirjoitti:Jättiläisgurammi näyttää hyvin älykkäältä kalalta ja kiehtovuudessaan vetää vertoja monille isoille kirjoahvenille.
Samoilla perusteluilla äänestin pusukalaa, joita minulla on kolme. Kauppojen säälittävät pikkunasut eivät anna oikeaa kuvaa komeista isoista pikkuparvessa viihtyvistä kaloista, jotka seuraavat minua lasin takaa vähintään yhtä tarkkaan kuin minä niitä.

Gurami on muuten suomeksi hieman hämäävästi ihan pelkkä gurami. Vieläköhän Tukholman Lagretissa on heikäläisiä siinä yhdessä lattia-altaassa, onko kukaan käynyt viime aikoina katsomassa?

-maisu-
sahe
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sahe »

Pusukalalle annoin ääneni ja varsinkin sille olivinvihreänhopealle originaalille. Nyt kun olen tottunut näkemään sellaisen altaassani, tuntuvat vaaleapunaiset eri lajilta jopa. Vaikea vain saada.
Ikuisuus on aina läsnä. Elämme sitä nyt. -C. Gilman
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

gurami

meinasin laittaa ton guramin tohon listaan mutta ajattelin että kukaan ei ees tiiä mitä ne on. sitte joku päivä kun saan 1000L altaan ni aijon ehottomasti laittaa näitä...
tinka
Starting Member
Starting Member

helmirihmat tietysti

Viesti Kirjoittaja tinka »

EHDOTON suosikkini: helmirihma.

Värit on kertakaikkiaan UPEAT, kun viihtyy - saatika sitten kun alkaa olla kutuvalmis.

Parvi omia poikasia on ihanaa katsottavaa, ne kun kimmeltää kauniisti jo muutaman viikon vanhasta saakka.

Sitäpaitsi ovat suht kilttejä muille akvaarioneläjille. Ja ainakin mulla pärjää hyvin kaksi pariskuntaakin. Välillä käy tytöt keskenään ja pojat keskenään "lenkkeilemässä" akvan eri suunnilla, välillä kulkevat "aviopareina". Ja tuntuvat olevan kovasti uskollisia omalle "kullalleen". Mulla ei naaras suostunu kutemaan "väärän" pojan kanssa.. :)
-etsimällä ja kysymällä voi sekä eksyä että löytää-
sanoo tinka
mik
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mik »

Laitoin ääneni lakritsiguramille syystä, että minulla on niitä, muutoin ääneni olisi saanut luultavasti suklaat (minulla ei ole niitä, vielä) Kääpiöt ja hunajat ovat myös suosikkilistallani muiden muassa, joita en jaksa luetella...

-mik-
Saara
Member
Member
Viesti:

Paras labyrinttikala

Viesti Kirjoittaja Saara »

Unohtuiko paratiisikala? Olisin äänestänyt sitä. Perustelut: sopivan ärhäkkä, kauniin näköinen, ahne, utelias ja karaistunut kala. Mainettansa sopuisampi. Helppo viljellä. Mielenkiintoinen lisääntyminen: Koiras hoitaa ja vahtii kuplapesää, mutta naaras auttaa karkuteille ajautuneiden poikasten palauttamisessa. Koiras yrittää ajaa naaraan pois pesän luota silloinkin, kun naaras auttaa. Jos kutevat seura-akvaariossa, sekä naaras että koiras ajavat muut kalat pois pesän läheltä. Kirjallisuudessa kerrotaan tavallisesti vain se, että koiras hoitaa mätiä ja poikasia. Toisaalta kaikkien kutuparien naaraat eivät osallistu samalla lailla poikasten hoitoon. Viimeisin minulla ollut paratiisikalanaaras oli kuitenkin malliesimerkki hoivaavasta naaraasta. :)
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

joo paratiisikala ja musta paratiisikalakin jäi pois.pitöä varmaan laittaa uusiks äänestys jossain vaiheessa kaikilla vaihtoehdoilla
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

bettaboy85 kirjoitti:pitöä varmaan laittaa uusiks äänestys jossain vaiheessa kaikilla vaihtoehdoilla
Juuh, pitäähän jokaisen säikylän ja aiheen alussa olla kattava kysely mikä on popopo. :roll:
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
-Panther-
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Panther- »

Äänestin taistelukalaa.
Eipä silti, eipä muista olekaan kokemuksia itselläni. Upeita värejä, mielenkiintoisia seurata, persoonallinen.
Ainut mikä harmittaa, on se että uroksia ei voi pitää parvessa, olisivat ne vaan niin upean näköisiä :D
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Kyllä se taitaa, ja onkin Taistelukala
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
Lukittu

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”