Katkarapuja räkmixiin (oli: Epäilyttää)
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Katkarapuja räkmixiin (oli: Epäilyttää)
Niin että pitääkö katkarapu laittaa räkmixsissä ihan kuorinen ja sisuskaluineen?
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Juu, niin on tarkoitus.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Ja jos itselleen ostaa kokonaisia, mutta syö vain pyrstöt, niin kuoret voi lisätä räkmiksiin.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Meillä räkmixiä varten pitää ostaa ISO satsi katkarapuja kun iso osa pyrstöistä menee ihimissuihin ja iso osa loppuosista menee kissojen suihin
Tosin itse pakastamaton räkmixkin kelpasi vallan mainiosti yhdelle kissoista
Itse suosisin kokonaisten laittamista niiden pelkkien pyrtöjen sijasta, kuorista ja sisuskaluista kun saa kalkkia yms tarpeellista.

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Advanced Member
Tämäpä loistava tapa!!! Kas kun ei ole itselle tullut mieleen. Juuri pitääkin ostaa uusi satsi, ostankin kokonaisia nyt.jarvij kirjoitti:Ja jos itselleen ostaa kokonaisia, mutta syö vain pyrstöt, niin kuoret voi lisätä räkmiksiin.
OT: minulla oli kissa, joka oli hulluna katkarapuihin. Kerran laitoin sen kuppiin kokonaisen. Kissa meni haistamaan, ja pinkaisi sängyn alle piiloon...

Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Meillä katkaravut tulee suoraan "matoina". Ei kitiseviä kuoria... Näyttävätkin sellaisilta, että päätyvät suoraan räkmixiin - tulee mieleen eräs dokumentti jostain sademetsän asukeista, jotka kaiveli samannäköisiä toukkia, mutta vain 10 sentin pituisia puista/kannoista ja nielasivat elävinä. Joten ei kiitos, ei katkarapuja minun ruokalautaselle tai laatotus on hyvin lähellä..