Olen hieman myöhäisessä liikkeellä, sunnuntaina on muutto Muhokselle ja korurihmojen allas olisi lähdössä mukaan. Muuttohässäkässä ei hirveästi ehtisi mittailla vesiarvoja, mielellään kalat mahdollisimman pian altaaseen. Paikallinen vesilaitos ei tietenkään vastaa enää näin myöhään.
Voisiko joku Muhoslainen kertoa millaista vettä sieltä hanasta tulee? Lähinnä pH, gH ja kH kiinnostaa. Onko ollut tarvetta vedenparannusaineelle?
Kiitos!
Muhoksen vesiarvot?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
terve tuloa oon itteki muhokselta minnes päin aattelit muuttaa
kyl tääl vesi arvot on ihan hyvät en vään tiiä tarkkaa
ittelläni on 100l seura akva ja 50l pikku särki allas joss0a on 10 1cm särkeä eikä oo mittää parannus aineita käyttäny ja kalat viihtyy
jos haluut tarkat arvot niin kannattaa googlettaa
en itte löytäny kyllä googlella mittää
jos sua ei lumi arvot kiinnosta
oon luullu että oon ainut muhislainen akvari
ittelläni on 100l seura akva ja 50l pikku särki allas joss0a on 10 1cm särkeä eikä oo mittää parannus aineita käyttäny ja kalat viihtyy
jos sua ei lumi arvot kiinnosta

Entisessä Koivikossa opiskelen joten siinä vieressä asuntolassa. Korurihmat uivat jo paikallisessa vedessä, ei ole ongelmia näkynyt, alensin pH:ta hieman rikkihapolla. Huomenna saan testit altaan luo joten tämä ilmoitus alkaa vanheta - on tosin kiva kuulla paikallisista akvaristeista.m94 kirjoitti:terve tuloa oon itteki muhokselta minnes päin aattelit muuttaa
jos sua ei lumi arvot kiinnosta![]()