Hei kaikki. Olen uusi täällä foorumilla ja kysyisin seuraavaa.
Ongelmani koskee 230-litraisen altaan kahden sisäsuodattimen imukuppeja. Ne eivät tahdo pitää kunnolla vaikka pidän ne puhtaina levästä ynnä muusta epämääräisestä. Onneksi laitteiden johdot ovat varsin jäykät ja suodattimet pysyvät kohtuuhyvin paikoillaan.
On silti ärsyttävää katsella vinossa olevia suodattimia. Lämmittimen kanssa on ollut myös samoja ongelmia, mutta huomattavasti vähemmän.
En kyllä rupea ostamaan uusia imukuppeja kahden viikon välein.
Onko kellään muulla näitä ongelmia? Ehkä kyseisen merkin imukupit vain ovat heikkolaatuisia, tiedä häntä.
Suodattimen kelvottomat imukupit
Valvoja: Moderaattorit
Ajan myötä ne kovettuvat ja käpristyvät.
Joskus sain lisäaikaa imukupeille kun heitin ne hetkeksi kiehuvaan veteen, kumimaisuus palautui hieman. Jotkut Fluvalin suodattimen imukupit sain tosin samalla konstilla kivikoviksi. Niitä kun on erilaisista seoksista tehtyjä. Eheimin kupit on kestänyt pisimpään. Jos niistä taas hakee jotain negatiivista niin kuppikoko on aikas reilu. Suihkuputken kun olen tällänyt altaanpäätyyn niin siinä lasista puolet peitossa.
Joskus sain lisäaikaa imukupeille kun heitin ne hetkeksi kiehuvaan veteen, kumimaisuus palautui hieman. Jotkut Fluvalin suodattimen imukupit sain tosin samalla konstilla kivikoviksi. Niitä kun on erilaisista seoksista tehtyjä. Eheimin kupit on kestänyt pisimpään. Jos niistä taas hakee jotain negatiivista niin kuppikoko on aikas reilu. Suihkuputken kun olen tällänyt altaanpäätyyn niin siinä lasista puolet peitossa.